Ağaç Ev Sohbetleri 240


 Ağaç Ev Sohbetleri'nin bu haftaki konusu

"Sosyal medya influencer'ları, tüketim davranışlarımızı etkiliyor mu?"

Beni etkilemez. İhtiyacım, bütçem, zevklerim, o günkü modum etkiler beni. Ama genel olarak bir etkileşim var ki influencer olayı aldı başını yürüdü. Dizilere filmlere falan da konu oluyor artık. Resmen bir sektör olmuş durumda. 

İnsanlar üzerindeki bu denli etkilerini aklım almıyor. Bir kişi biraz güzel biraz yakışıklı, ağzı iyi laf yapıyor tamam bitti. Millet ne önerirse alıyor. İyi mi zararlı mı falan hiç önemi yok. O kişi kullanmış ben de kullanmalıyım. İşin komedisi öneriyor da belki  kullanmıyor bile.

Reklamlar da aynı aslında. Ünlü bir kadın yatak reklamı yapıp dünyaları götürüyor. Sırf o kadın reklamlarda oynadı diye o marka yatak alınır mı? Gider bakarsın, tüketici yorumlarını okursun, malzemesini sorarsın. Ya da bir başkası detarjan öneriyor. Bak ben kullandım çok iyi. Aynı şey. Sen yıllardır çamaşır yıkayan birisin belki ama o kullandı ben o kadını çok severim o zaman o detarjanı kullanmalıyım.

İş biraz psikolojik bir sorun haline de geldi sanki. Bazı kişilerin önerileri gençleri fazla etkiliyor ve bu hayatlarını etkiliyor malesef. Sadece ürün değil çünkü sorun. Yaşam sitili, giyim, ulaşamayacakları şeyler belki. Bunun yarattığı umutsuzluk ya da suça yönelim. Bir denedim mekanizması olmalı.


Yorumlar

  1. onlara ürünleri önce kullanma şartı koysunlaar :)

    YanıtlaSil
  2. Bir de işin tuhaf ve korkunçlaşan boyutu, bu kişilere kendine hiçbir yararı olmasa bile avukatlık yapanlar var. Sağlıksız derecede bağ geliştirip bu kişiler ne derse he diyenler var. Sanki birileri düşünüyor, diğerleri düşünüleni onaylıyor. Ki ilk düşünen kim o da belli değil.

    YanıtlaSil
  3. Etkilemez beni diyemeyeceğim. En azından dikkatimi çekiyor bir inceliyorum neymiş bu ürün diye. Mesela yazlıktaki yatağımızı değiştirirken yatak reklamı yapan o ünlü kadından etkilenip o marka yatak aldığım olmuştur. Tabi bunda diğer en ünlü yatak markasının fiyatından ucuz olmasının etkisi de olmuştu kesinlikle:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder