İki güzel kitap


İki kadının Meryem ve Leyla'nın dünyasından Afganistan'ı anlatan bence çok çok güzel bir kitap. 1970'lerden 2000lere değin uzun bir dönem anlatılmış kitapta....
""Nereye giderseniz gidin,ülkeniz peşinizden gelir.Artık siz orada yaşamasanız da o,içinizde yaşar. Afganistan'ın Khaled Hosseini'de yaşadığı gibi... Bin Muhteşem Güneş, ilk romanı Uçurtma Avcısı'yla tüm dünyada inanılmaz bir başarı yakalayan Hosseini'nin ikinci romanı.Yazar bu romanında da yine doğduğu toprakları anlatıyor.Bu kez iki kadının kesişen yaşamları ve dostlukları üzerinden.Küçük yaşta evlendirilen kızlar,çocuğu olmayan kadınlar,babaya ya da çocukluk arkadaşına duyulan,geçmişe gömülmüş aşklar. Khaled Hosseini,hasreti,dostluğu,aşkı ve insanlığı en iyi anlatan yazarlardan.Başarıyla kurduğu olay örgüsüyle,çıkmaz yolların nasıl düzlüklere açılabileceğini gösteren yaratıcı bir kalem.Bin Muhteşem Güneş,kelimenin tam anlamıyla beklenen bir roman.""



 
Sevgili Ayşım'la yaptığımız kitap takasından ganimetim. Yine çok keyifle okuduğum bir kitap oldu. Bu kez Fransa'nın işgalinde bir Yahudi  çocuğun mücadelesi. Gerçek bir hayat hikayesi imiş. Kitap kadar kitap sonundaki okur söyleşileri de çok hoş bence...
""Naziler tarafından işgal edilmiş Fransada yazarın on yaşında bir Yahudi çocuğu olarak yaşadığı serüvenini anlatan kitap heyecan verici bir sürükleyicilikle savaşın acımasızlığını mantığın bittiği, saçmalıkların kol gezdiği bir ortamda bile -insan yüceltecek kadar önemli- sıklıkla olmasa da rastlanan iyilikleri görmek/düşünmek/anlamak için mükemmel bir kitap.Yazar kitabın sonunda, bitirirken savaş, milliyetçilik, Yahudilik, vs gibi konulardaki görüşlerine açık yürekli bir dille ifade ediyor.""


Yorumlar

  1. Bin muhteşem güneşi annemde okumuştu ve oda çok beğenmişti..iki kitabında güzel hikayeleri var okunacaklarıma not ediyorum ..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de okuduklarımı anneme veririm genelde. Bu da vereceklerim arasında...

      Sil
  2. cok hoşuma gıttı ılk ıtap ..okumalıyım....

    YanıtlaSil
  3. İnanamıyorum şu an ya, şoktayım:) Sebebine gelince ben bin muhteşem güneşi ve uçurtma avcısını okuyalı bir seneyi geçti. Ama sabah işe gelirken birden o kitaplardaki iki sahne aklıma geldi, birincisi çocuğa tecavüz ettikleri uçurtma avcısı, ikincisi tecavüz eden çocuğun Meryemi infaz edişi. Ne kitaptı falan diye aklımdan geçirdim. Şimdi pcyi açtım, senin yazını gördüm, kalakaldım:) Hayat böyle tesadüflerle ne kadar yaşanılası değil mi:) Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilginç olmuş gerçekten de. Bazen bende okuduğum kitaptaki sahneleri dönüp dönüp düşünürüm...Seni de etkilemiş bu kitaplar belli...uçurtma avcısını okumadım bundan sonra o kitapta okunacaklar arasına girdi ama....

      Sil
  4. Bin Muhteşem Güneş benim de okumak istediklerimden.
    Bilye Torbası iç acıtan yaşamlardan sadece bir kesit. Okuduğumda ben de çok etkilenmiştim. Beğenmene sevindim.
    Keyifli okumaların olsun ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşım ben bu aralar yakın tarihi anlatan kitapları daha bir seviyorum sanki. Her iki kitap da buna örnek. Bildiğimi sandığım olaylar ama bunları okudukça ne çok bilmediğim ayrıntının olduğu görüyorum. teşekkürler

      Sil
  5. sana imreniyorum gerçekten
    özetini okudukça hemen okuyasım geldi
    fakat ben bu aralar o kadar az zaman ayırabiliyorum ki kitap okumaya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bu aralar tüm hobileri askıya aldım resmen. Örgü poşetim salonun baş köşesinde günlerdir bekliyor. Ama elim hep kitaplara gidiyor. Böyle olunca da okumaya vakit var. Bir de çocuklar ders çalşırken yanlarında oturup okuyorum, iyi geliyor okumak bu aralar bana....

      Sil
  6. her iki kitabıda okudum.okurken canını yakan ama bir o kadar da nefes nefese okuduğum kitaplardı.bende tavsiye ederim.sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder