zenit.....



Hani eskiden vardı bunlardan..Zenit fotoğraf makinaları....Nostalji köşemi paylaştığımda fiamma bu köşeye eski eşyalar da koyabileceğim fikrini vermişti. O zaman aklıma birşey gelmedi. Ama geçenlerde Devrim'le fotoğraflardan sohbet ederken O'nun eski zeniti geldi aklıma. Aşağılarda duruyordu öylece. Hemen bulundu tozu temizlendi. Terfi etti bir yerde:))

Devrim bununla epey fotoğraf çekmiş geçmişte. Sonradan biz tanışıp da fotoğraf çeken kişi ben olmaya başlayınca garibin bir kenara itilmişti. Tele objektifi bile var kendisinin oysa. Benim de sandıkta bekleyen bir eos 100'üm var ama o daha yeni görünüyor. İkisi de filmle çalışıyorlar ve malesef dijital dünyamızda
kendilerine pek yer kalmadı:(((

Bu arada Devrim'e sordum da hatırladığı kadarıyla bu zenit 89 modelmiş...


Yorumlar

  1. o fotograf makınası o köseye gerçekten çok yakısmıs..zenit foto makinasını ben hıc bılmıyorum ..benımde cocukken babamın fılmlı bır foto makınası vardı kodaktı sanırım onu hatırlıyorum..şu teknolojı nasılda degıstı..resim çekilir fotoğrafcıya gıder fotoların cıkmasını sabırsızlıkla beklerdik..resimler nasıl cıkmıs acaba diye..şimdiyse çek, begenmedinmi sil, yenisini çek:))

    YanıtlaSil
  2. üretim tarihini bilmiyorum bu makinaların aslında baktım netten ama bulamadım. Eskiden polonya pazarı vardı İstanbul'da, Orada eski RUs malı çok şey satılırdı. Eşim de oradan almış bunu. Hala çekim yapıyor bu arada...

    YanıtlaSil
  3. Harika bir anılar köşesi oldu Saadetcim,artık gittikçe artar oradaki anı dolu eşyacıklar... Yok mu çocukların bebeklik patiği-emziği :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocukların ilk ayakkabıları başka bir projede yer aldılar aslında ama onlara daha sıra gelmedi..Yaz dönemi ya daha çok çocuklarla ilgili şeyler paylaşıyorum bu aralar. Yaptıklarımı da yavaş yavaş eriteceğim:)))
      Emzik falan kalmadı çok da kullanılmadı aslında. Patik? onları anımsamıyorum ki pek kullanmadık sanırım. bazı kıyafetlerini saklıyorum anı olsun diye ama küçük parçalar yok...

      Sil
    2. Aslında annemin çeyizinde bir dünya bakırı falan varmış. Ama eski insanlar-özentiler işte. Babaannem "bunlar yörük işi" deyip hepsini elden çıkartmış. Malesef annemin gelinliğinden bile perde yapmış:((( O yüzden annemden kalan eski malzeme yok elimde. Halı dokurken kullandığı (7 yaşında halı tezgahına geçmek durumunda kalmış) 2 alet abimin elinde....

      Sil
  4. çok güzel bir köşe olmuş...eski eşyaları çok severimm.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim mihrimah bende. Keşke daha çok parça olsaydı elimde....

      Sil
  5. anika köşesi oldu orası çok yakışmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))ama alanım dar gibi sanki. Yeni çerçeveye yer kalmadı.

      Sil

Yorum Gönder