böğürtlen reçeli



Böğürtlenlerim son hızla oluyorlar. Bizde pek yenmediği daha doğrusu çocuklar tüketmediği için ben de reçelini yapıyorum. Geçen yıl bütün bütün yapmıştım bu yıl doğru yolu buldum meyveleri biraz pişirdikten sonra rondodan geçindim. Kesinlikle daha güzel oldu:))

Tarifimize gelince. Önce bir güzel tek tek topluyoruz böğürtlenleri. Sonra yıkayıp süzgüde biraz bekletip tencereye yolluyoruz. Zevke göre şeker ekliyoruz. (ben şekere cimriyimdir) 1 çay bardağı kadar su. Kıvama gelince cam kavanoza alıp vakumluyoruz. Kışın afiyetle tüketiyoruz.....

Yorumlar

  1. Oh ne güzel ben de 15 gün sonra çalışma arkadaşımızın köyüne gideceğim burada henüz olmamış, taze taze lüpleteyim diyorum.

    YanıtlaSil
  2. Çocukluğumda Çınarcık'ta böğürtlen toplardık, öyle keyif alırdım ki... Onu anımsadım birden.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu deli böğürtlen değil ama Ayşım. Aşılı epey iri oluyor meyveleri...

      Sil
  3. böğürtleni çok severim..ama reçel sevmediğimden taze taze yemesini daha çok seviyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. reçeli ben de sevmem. Ama benim evin erkekleri reçelsiz kahvaltıya oturmayı pek sevmezler. Bol bol yaparım o yüzden...

      Sil
  4. Benim bahçemdede ahududular oldu reçel yaptım...ellerine sağlık afiyetle yiyin canım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahududu yok bizde aslında ondan da dikmeli, teşekkür ederim Tülin:))

      Sil
  5. böğürtlen diyince feci pahalı ve havalı bir şey gibi geliyor.. çocuklukta sorun mu yaşadım nedir yani:):):)::)

    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pek piyasada olmadığından belki de. fiyatı nedir bilmiyorum aslında hiç almadım bugüne kadar, Nedense öyle taze taze de pek tüketmiyoruz....

      Sil
  6. Böğürtlen yetiştiriciliği yaygınlaşmaya başladı ben çok severim böğürtleni eskiden kolay kolay bulamazdık şimdilerde pazarlarda yerini alıyor3,5 ile 5 tl arasında fiyatı.
    reçeli güzel fikir ellerinize sağlık

    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Genelde ağustos ayında böğürtlen olur diye biliyorum. Sizin oralarda erken olgunlaşmış.
    Çok severim ben de. Küçükken kendim toplardım, annem kızardı üstüm başım leke içinde dönerdim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yabani böğürtlen değil aşılı. Belki ondan erken oluyordur bilemiyorum. Biz bahçenin dışına yabanilerden de dikmiştik onlar olmadı mesela....
      Haklısın boyuyor elleri Ama bilirsin sen kara dut daha fenadır o konuda....

      Sil

Yorum Gönder