bahçe ganimetlerim....


 Çekirdeksiz kara üzümlerimiz. İyice oldular artık. Çocuklar bayılıyorlar buna. Daha diğer üzümler olgunlaşmamışken de iyi bir seçenek oluyor...Maşallah diyeyim asmamın ürünü de güzel yeğenlere falan götürüyorum giderken....
Alttakileri de taneledik dondurucuya yerleştirdik. Çerez gibi donmuş üzümlerin tadı da ayrı bir güzel. Kahvaltıdan sonra çocuklarla hallettik bunları da...



 Böğürtlenler de toplantı reçel yapımı için hemen yerlerini aldılar...

 Semizotları...mevsimin gülü....

pembe domateslerimiz. Epey kızardı ilk dikilenler. Aslında bir tanesini kopartmıştık geçen giderken anneme götürdük...


Sabah Devrim işe giderken elime bir kap alıp bahçeye çıktım bende. Sonradan çıkmak ne mümkün yanıyor buraları resmen. Semizotu, kara üzüm, böğürtlen topladım. Hepsini yıkadım pakladım hazırladım....

Keyifli oluyor bahçeden ihtiyacın kadar taze taze toplamak. Maydanoz ve dere otumda vardı ama kediler yatak yaptı benim otları ben de yiyemedim:((

Ah yeraltı suyunu kullanabilsek burayı ne yapacağızda...Evin bulunduğu mevkinin yüksekte olması su çıkartma olayını imkansız hale getiriyor. Soruşturduk çıkmıyormuş. Şebeke suyuyla da bir yere kadar açıkcası....O yüzden çok istememize karşın salatalık, biber gibi sebzeleri yetiştirmiyoruz.

Yorumlar

  1. nasılda güzeller hepsi. hep istemişimdir bi bahçemolsun, taze taze toplıyım herşeyi diye. emeklilik günlerinde artık :)
    kolay gelsin size..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah dileğiniz gerçekleşir. Bahçeli bir hayat kesinlikle çok güzel....

      Sil
  2. maaşallahh bolluk bereket....
    Bizim bu yıl domateslerde salatalıklarda olmadı...Sadece kendiliğinden çıkan acurlarımız var...mısırlarımızda bir karış olup kuruyorlar...bahçemiz bize küstü galiba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saol Aslı...Sizin evin konumunu tam bilemiyorum ama oralarda su sıkıntısı yoktur sanırım. Hastalık falan mı oldu ki...
      Bu arada ben domatesle Devrim'in bebekleri diyorum. Ayrı bir özen gösteriyor onlara. Benle ilgilenmiyor onlar kadar dermişim....

      Sil
  3. bayılrıım kırmızı üzüme helede çekirdeksizse:) bizdede salatalık var onları sulucaz derken ödediğimiz su faturası ile oooo:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen Yasemin. Yaz dönemi epey bir fatura ödüyoruz. Böğürtler, Asmalar, güller var zaten. domatesde Devrim'in özel zevki. gerisini boşveriyoruz artık.

      Sil
  4. ooo bunlar bile yeter canım benim.. harika bir duygu bu bilirim köye gidince bende yaşarım bu duyguyu: salata yapılacak hadi koş bahçeye.. yemek yapılacak hadi koş bahçeye :))

    YanıtlaSil
  5. Canım imreniyorum bahçene, Allah bana da nasip eder inşallah böyle bir bahçe, ganimetlerin harika görünüyor afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım gönlüne göre bahçeli bir eve kavuşursun Fadiş:)))

      Sil
  6. ganimetleriniz iştah açıcı görünüyor:)koşarak yanınıza gelmek isterdim..bahçe gerçekten çok güzel bişey uğrşıp yetiştirdiğin emek verdiğin o güzel lezzetleri dalından koparıp yemekte ne büyük zevk..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) Yolunuz buralara düşese her zaman beklerim....

      Sil
  7. bakarken içim gitti.afiyetle yiyin her daim.su olayının çözümsüz olması kötü olmuş.

    YanıtlaSil
  8. çok güzeller, afiyet olsun. Kendi bağından üzüm yemeyeli yıllar oluyor. köyümü, çocukluğumu özledim şimdi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder