konteyner varmış Van'a yokmuş


Yeni değil aslında birkaçgündür küçük küçük haberler çıkıyordu  Suriye'den gelenler için yapılan kamp hakkında. Bugün hürriyette baş safyadan müthiş bir şey gibi girmiş kamp. Yukarıdaki fotodanda görülüyor ya planlı bir alan, bir kent adeta. Mülteci sayılmıyor gelenler "geçici koruma altındalar" yani istedikleri kadar yaşabilirler orada. Habere şöyle bir göz attım tüp bebek isteyen varmış, verilen bebek mamasını beyenmeyen hatta.

İki oda, mutfak ve banyodan oluşan konteynerler verilmiş kendilerine. Anımsıyormusunuz. Çok olmadı bir kaç ay önce  Van'daki çadır kentlerin önünde anneler küçük çocuklarını leğenlerde yıkıyordu. Soğuk buz gibi havada o çocuklar leğenlerde yıkandı. "geçici koruma altında" değiller ne yazıkki....

İnşaat tam bitmemiş malesef. Daha okul, hastane, AVM yapılacakmış. Ya Van'da...Okulların durumu belli değil. "yıkılmayanlara girin" dendi bitti. Hastane malum gördük hepimiz dökülüyordu ama çaresiz insanlar. Orada mama beğenilmemiş Van'da devlet bizlerden dilendi resmen yardımları. Hatta gönderilen yardımların bir kısmı da yandı ya da yağmalandığı için yakıldı. Bilemiyoruz artık.

Peki basın, insanlar ne tepkisizler. Anlayamıyorum ben. O çadırlarda kaç tane bebek-çocuk yanarak can verdi. Yanmak bir çadırın içinde hangimiz bunu anlayabiliriz ki. O aileler yaşadı bunu. Türkiye'nin sınırları içinde, TC kimliği taşıyan insanlara bunlar yapılırken orada bir yerlerde gizlice bir kent oluşturuluyor. Neden belli değil, yapılan hesaplar da. Ve insanlar sadece susup seyrediyorlar. Ben bunu gerçekten anlamıyorum işte......

Yorumlar

  1. Bu yazıyı okudum ve Ahhhhhh.

    YanıtlaSil
  2. Van'daki halk, eğitimciler, öğrenciler, ufacık bebekler, çadır yangınlarında ölenler.. Nedense bu Suriye'lilerin ultra lüks yaşam alanlarını televizyonda her görüşümde aklıma geliyorlar..

    ...Çadır yangınlarında ölen minicik bedenler

    Nedir bu? Göz göre göre yapılan haksızlık değil de ne? Önce senin milletin, senin insanın, senin öğretmenin o zorlu koşullarda, her an sallanabilen bir yerde yaşarken neden kimse yüksek sesle bunu dile getirmiyor? Doğru, yüksek sesle dile getirirsen sen suçlu oluverirsin mazallah... Üstelik kış orada hala bitmedi ve yine gelecek... Belki depremin yıldönümünde onları tekrar hatırlarlar değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim tepkim sadece yöneticilere değildi aslında. Halka, basına, sanatçıya. Tepki verebilecek herkese....

      Sil
  3. Sevgi ve saygılarımı sunuyorum bunları gören anliyan tek tuk insanlar var .Fazla söze gerek yok bence gorusuruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla söze gerek yok ama yapılmas gereken o kadr çok şey varki. Kara kara bulutlar dolaşıyor üstümüzde ama kimsenin sesi çıkmıyor. ben artık çocuklarımın geleceği için daha çok endişeliyim...

      Sil
  4. bende anlamıyorum.. içimizdeki insanlara bile yardım etmek istemeyen yardım edilmesin diyenler oldu !! şimdi bizden bu topraklardan olmayanlara bu kadar hizmet :) dedem derdi siz yemeyin gelenleri misafirleri yedirin diye sanırm şimdiki yöneticilerimiz bunu uyguluyorlar :) hani ev ahalisine yedirilmeyen beyaz pirinç pilavının sadece misafirler için pişirilmesi gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün burada bir fark var ama. Bizim ev sahipleri de bir güzel yiyorlar. Yemeyen, yiyemeyen bu ülkenin gerçek sahipleri. Sürekli bir vergi, zam haberi. Bir bakıyorum binlerce insanı süresiz misafir etmişiz. Malum bürokratların keyfi yerinde...

      Sil

Yorum Gönder