bitter çikolatalı irmik helvası....



Geçen hafta çocuklara irmik helvası yapayım dedim. Yapmaya başladıktan sonra "neden içine çikolata eklemiyorum ki" oldum. Ortaya bu çıktı. Bayıla bayıla yediler:))

2 su bardağı irmik, 1 su bardağı şeker, 1 su bardağı süt, 1 su bardağı su. Yarım paket bitter çikolata, fındık....

Önce margarin (miktarını veremiyorum ama çok değildi) az zeytinyağı ve irmiği bir güzel kavurdum. O arada içine bütün fındıkları attım. Fındık da anlık akla geldiği için kırılmadan bütün eklenmek durumunda kaldı. Bu arada şeker-su ve süt ayrı bir tencerede ısınmaktalar. İyice kavrulan irmiğe sıvı kaışımını eklediktn sonra hızla kırdığım çikolataları da ekleyip karıştırdım. Demlenen helvamız servise hazır.....

Yorumlar

  1. Nefis olmuştur eminim, diyette olmasam hemen yapardım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irmik helvasına hasta olmama karşın ben de az yedim. İyiki çocuklar seviyorlar da çabuk tükettiler:)))

      Sil
  2. Görüntü süper, mutlaka tadıda öyledir. Ellerine sağlık. Afiyetle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Dilek. Bir dahaki sefere çikolata miktarını bir pakete çıkartacğım ama...

      Sil
  3. ellerine sağlık canım benim sahiden güzel fikir! ben bile bayılırım :)))

    YanıtlaSil
  4. irmik helvasını çok severim bitter çikolata hiç denemedim merak ettim deneyeceğim

    YanıtlaSil
  5. eminim çok güzeldir zira görüntüsü süper
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. çok lezzetli görünüyor canım afiyetler olsun ellerine sağlık.bende omca ablacığımın yaptığı irmik helvasını yedim yiyeli kendi yaptıklarımı beğenmez oldum.birde bu tarifi deneyecem .sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder