.:

13 Eylül 2011 Salı

kış hazırlıkları


İzmir'De havalar oldukça sıcak hala ama kış hazırlıkları son sürat tamamlanıyor artık. Tatil öncesinde patlıcanlarımı oyup kurutmuştum. Karnıyarıklık patlıcan, kırmızı dolmalık biber ve yapraklar da almıştı yerini dondurucuda. Dönüşte de ilk iş taze fasülye hazırlayıp koydum dondurucuya. Dönüşte de benim en büyük karın ağrım olan şişe domateslerinden yaptım (foto çekmedim) 10 kilo domatesten yaptım daha yapacağım ama birden çok fazla yapınca sıkılıyorum açıkcası.

Bunlarda kırmızı biber turşusu ve domatesli acı-tatlı biber turşusu. Kırmızı biberleri közlemedim ben haşlayarak hazırladım. Büyükçe bir tencerede haşladım, kabukları soydum. İçine zeytin yağı, sarımsak, maydanoz, azıcık tuz ve sirke ekledim. Bakalım nasıl olacak.

Acı-tatlı biber turşusunu ise yetur'la lezzet karelerinde okumuştum. Benim elimde aynı biberden yoktu. Elimdekilerle denedim.

Daha barbunya, dolmalık biber alınıp hazırlanacak.