hazır yufkayla....

Hazır baklava yufkasıyla yapılmış br baklava kaşınızdaki. Nedense ciddi ciddi yufka açmayı hiç denemedim ben. Annemin o el açması börekleriyle büyüdüm oysa. Üniversitedeyken İzmir'e geldiğimde babam "kızının canı baklava çekmiş derdi" ki ben hiç bir zaman çok da sevmedim bu tatlıyı. Babam, abimler çok sever, annem de güzel yapardı hani. Koca tepsiyle mahalle fırınına giderdi baklava pişmek için. Hatta hatırlıyorum da bayram öncesi birkaç mahalleli bayan bizim evde buluşup hepsi için ayrı ayrı açılmıştı baklava yufkaları. Odanın çeşitli yerlerine seriliyordu açılan yufkalar. Artık O'da yapmıyor.....
Şimdi benim gibi hatunlar için güzel şeyler icat ettiler. Birkaç yıl öncesine kadar "anneniz baklava yapamaz alın canınız istediğinde" diyen ben artık tüketim toplumunun bu nimetinden yararlanıyorum. Böreği, baklavası....
Sözün kısası baklavam beğenildi ama hiç üstüme alınmıyorum. Sonuçta hazır açılmış yufkaları tepsiye serdim arasına ceviz...Şerbet o kadar. Anne baklavası gibi olurmu hiç... 
 

Yorumlar

  1. ellerine sağlık anne baklavası gibi olmaz ama olsun yyemek isteyenlere güzel bir ikram daha ne olsun:)

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetli görünüyor Saadet. Ne yalan söyleyim benim annem hiçbir tatlıyı güzel yapamaz. Ama tabii ki gözleme filan süper. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. Vay bende cahillik süper baklava için yufka mı satılıyor. Hiç aklımdan evde baklava yapma fikri geçmez ki :)
    Afiyet bal şeker olsun. :)

    YanıtlaSil
  4. CANIM ELLERINE SAGLIK..RESIMDEN BELLI HARIKA OLDUGU:))))))))

    YanıtlaSil
  5. Hatice benim erkekler özellikle Devrim ve Ada aşıktır bu tatlıya. Genelde hazır alıyoruz ama içine konan şeker ne belli değil ya. Azalttık dışarıdan tatlı almayı..


    Dilek annemin eli gerçekten müthiştir. 37 yaşındayım, 10 yıllık evliyim hala onun gibi yapamam ben. Mesela geçenlerde benim mıymıntı Deniz annemin yaptığı tarhana çorbasını nasıl yedi anlatamam ama ben yapsam .....


    Suhuba evet artık küçük marketlerde bile var. Bence böreği daha güzel oluyor ama. Çıtır çıtır....


    Marifet ellerimizde teşekkür ederim:)))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder