Ağaç Ev Sohbetleri 249


 Ağaç Ev Sohbetlerinin bu haftaki konusu,

"Çocuklar ev işlerine yardım etmeli mi?"

Bence kesinlikle yapmalılar. En başta kendi odaları varsa onun düzenini sağlamalılar. Yataklarını toplamak mesela. Dolaplarını düzenli tutmak. 

Benim 2 oğlum var ve onların yataklarını neredeyse hiç toplamadım. Ada küçükken birkaç kez onun arkasından yatağı düzelttiğime bana "benim yaptığımı beyenmiyorsan bir daha toplamam "demişti. Hatamı anladım ve bir daha el sürmedim mesela. Yoğun sınav ya da ödevleri yoksa odalarını sildiririm. Kitaplaklarının tozunu alırlar. 

Sadece ev işi de değil mutfağa da girmeliler. Temel bazı şeyleri bilmeleri önemli. Bir makarna yapabilmeliler ya da yumurta kırabilmeliler. Kendi batırdıklarını temizlemeliler. Bu benim iş yükümü hafifletmekle ilgili değil. Onların yaşama katılmaları gerekli. hayat derslerden ibaret değil. Üniversite için başka şehre gittiklerinde ev yaşamları olabilir, yurtta bile olsalar bazı şeyleri yapmaları gerekir. 

Deniz mutfakta iyidir ve heveslidir ama malesef Ada mutfak işini sevemedi. Sanırım o hayatını biraz zorluyor şimdilerde. 


Yorumlar

  1. Ben de annem yaptığım işin hemen ardından düzeltiyorsa bozulurum :) Çoğu şeyi öğrenememe sebebim budur ama idare edecek kadar biliyorum şükür :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder