Ağaç Ev Sohbetleri 247


 “İnsan bazen yapmak istemediği şeyleri yapmak zorunda kalır mı?”

 İş hayatında, günlük yaşantımızda, ilişkilerde...Yani her zaman yaşadığımız bir durum bu bence. 

Eğitimim sistemimiz mesela. Bir sınava dayalı. Teee ilkokuldan başlayarak girdiğimiz sınavlarla en iyi puanları almaya yönlendiriliyoruz. Yetenek? Yok yani. Belki çocuk resme yetenekli, belki iyi bir mobilyacı olacak. Kesinlikle meslek yönlendirme, yetenek belirleme falan yok. Her çocuk mühendis, doktor falan olmalı sanki. Eh mutsuz, istemediği işte çalışan bir dünya beyaz yakalı...

Toplumsal baskılar var. Düğün, cenaze vs. gibi yerlerde bulunman gerekli. İstemezsen mimlenirsin. El öpmek mesela. Benim küçük oğlum hijyen olarak küçüklüğünden beri sevmedi, kendisini öptürmek de istemedi. Ki tercihtir ama bazıları hep yadırgadılar bu durumu. 

İlişkiler...Sen ve eşin farklı şeylerden zevk alınca istenmeyen şaylar da yapılıyor. Evli olduğum için hayatta yüzüne bile bakmayacağım insanlarla aynı ortamda olmak durumunda kalıyorum zaman zaman. Sevmediğin insanların yüzüne gülmek zorunda kalırsın işte. Bence yapmak zorunda olduğumuz en berbat şeylerden biri bu. 


Yorumlar

  1. Evet malesef düzen böyle işliyor ve küçücük bir şeyde bile yadırganıyorsun.

    YanıtlaSil
  2. Evet, size katılıyorum. Deep'e de yazdığım gibi, bazen kibarlıktan, bazen fedakarlıktan, bazen de kendi geleceğimiz için hep istemediğimiz şeyler yapmak durumunda kalıyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir türlü o zinciri kırıp kurtulamıyoruz. Bazen kendim için de düşünürüm "neden" diye. Neden bu kadar zayıf olabiliyoruz

      Sil
  3. yaniii mecbur kaldığımız çok şey var :)

    YanıtlaSil
  4. Mesleğinde, işinde mutsuz olan ne çok insan var. Ne yazık, okul seçerken yeteneklerine, ilgilerine göre değil puanı nereye yetiyorsa orayı seçmişler. Aldıkları eğitim de yeterli olmamışsa mutsuz insanlar grubuna bir kişi daha kaydedilmiş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum. Eğitim sistemimiz çok kötü. İnsanları yeteneklerine göre yönlendirmiyoruz. Birkaç meslek seçilmiş ya bunları olacaksın ya da sen başarısızsın diyoruz. Ortaya merdiven altı kalitesiz bir dünya üniversite çıkmış böylece.

      Sil

Yorum Gönder