Okuduklarımdan


Berci Kristin Çöp Masalları

"Bir kış gecesinde, gündüzleri kocaman tenekelerin şehrin çöpünü getirip boşalttıkları bir tepenin üstüne, çöp yığınlarından az uzağa, fener ışığında,sekiz kondu kuruldu. Sabah konduların üstüne yılın ilk karı düştü."

Bu sözlerle başlıyor kitap. Sonra masalımsı bir havada imgelenerin metaforların bolca kullanıldığı bir hikaye. Çöplerin atıldığı tepede kurulan gecekondu mahallesi belki de bir Türkiye gerçeği bu kadar güzel anlatılabilirdi sanırım. Ben sevdim...


Matmazel Noraliya'nın Koltuğu

ıı. Dünya Savaşı sonrasında 1949 yılında yayınlanmış bir roman. Psikolojik yaklaşımları nedeniyle Türk edebiyatında örnek gösterilen kitaplardan biriymiş. Okulu yarım bırakmış tıp öğrencisi Ferit, kız arkadaşı, hastalıklı kız kardeşi, çocukları pek de sevmeyen bir teyze.. Ferit, sürekli bunalımda sürekli birşeylerin derdini çeken bir tip.

Yayım yılı, konusu nedeniyle acaba sıkılır mıyım diye başlamakta tereddüt etsem de yok gazet güzeldi.

Koleksiyoncu

İçine kapanık, özgüvensiz Frederick, bir gün yükyüce paraya sahip olur ve uzun zamandır takıntılı olduğu güzel resim öğrencisini kaçırır. Aldığı  evin mahzenine kurduğu odada kız için bir yaşam alanı kurar ve onun kendisini sevmesini ister. 

Klasik bir gerilim romanı konusu ama ben dilini sevdim. Gerilimin ötesinde olayın psikolojik yanı da çok iyi işlenmiş bence. Kitapta kaçırılma olayını Frederick ve Miranda'nın ağzından ayrı ayrı okuyoruz bu arada.


 

Yorumlar

  1. Oooo hepsi iyi de john fowles müthişli yazar ve koleksiyoncu nun filmi de müthiş, korkunç koleksiyoncu (1965) :)

    YanıtlaSil
  2. İlk kitabı ben de sevmiştim. Aynı yazarın Sevgili Arsız Ölüm isimli kitabını okumuş onu da sevmiştim, önerebilirim. Bahsettiğiniz diğer iki kitap da aklımda olanlardan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de okudum o kitabı. Teşekkürler

      Sil

Yorum Gönder