Kaklık Mağarası

Denizli gezimizin bir durağı da Kaklık mağarası oldu. İlk kez gördüm ben. Bir nevi küçük Pamukkale. İçinde travertenler var. Bir yeraltı akarsuyunun oluşturduğu düşünülen mağaranın oluşumu hala devam ediyormuş. Çünkü mağaraya hala su akışı var. Bu yüzden de epey yosunlu.

Mağara, Denizli'ye 30 kilometre mesafede Honaz ilçesinde. İçindeki suyun bazı cilt hastalıklarına iyi geldiği düşünülüyor. Dışında bir çeşme var, buradan su doldurulmasına izin veriliyormuş. 


Oradaki bir köpek de bizimle birlikte gezdi. Model oldu bana.))


Bu kısımda suyun rengi acayip güzel. 




Çevresinde kameriye, cafe falan da var ama kapalıydı bu mevsimde. Hatta yüzülebilen bir havuz da var dışarıda. O da boşaltılmıştı. Yazın gelip yüzenler oluyormuş. Görevli o zaman kalabalık oluyor dedi. 


Kameriyenin önündeki gölcükten bir yakın görüntü. Epey kaplumbağa var. Suyun içindeki yosun oluşumları ilginçti.


Yorumlar

  1. Denizli ve etrafını gezmeyi çok istiyorum senelerdir, ama bir türlü kısmet olmadı
    Bu mağarayı hiç duymamışım bile :/

    Fotoğraflar yine çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Denizli'de epey yer gezdim. Teyzem de orada. Zaman zaman gittikçe her yerini gezmeye çalışıyorum

      Sil
  2. aklımda olsun ne güxelmiş :) denizli acıpayamda çameli kanyonu var harika bir yer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kanyonu da duydum ya mevsim olarak ilgimi çekmedi bu kez. Ama görülecek yerler arasında

      Sil
  3. Daha önce hiç mağara gelmedim ama duvarların beyaz oluşu sıradışı geldi bana. Son iki fotoğraf favorilerim oldu. Oturup o tatlı kaplumbağaları izleyesim var o derece sevdim😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük Pamukkale diyenler varmış. Travertenlere benziyordu kimi yerleri zaten

      Sil
  4. Mağaranın içi hele de su harika.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder