Tirilye

Aslında daha önce de paylaşmıştım Tirilye fotoğrafları. Ama o zaman yağmurlu fena bir hava vardı. Ekimde İstanbul dönüşü yine uğradık bu güzel kasabaya. Bu kez rengarenk balıkçı tekneleri karşıladı bizi ki gerçekten bayıldım. 

Tirilye, eski Rum balıkçı köyü.  Kasabanın adı 1909 yılında suikasta kurban giden Mahmut Şevket Paşa anısına MahmutŞevketPaşa olarak değiştirilmiş ama benimsenmemiş. Sonra 1963 yılında Zeytinbağı denmiş. Bu isim de benimsenmeyince 2011 yılında Trilye adına geri dönülmüş. Baktığım çeşitli yerlerde Tirilye ya da Trilye olarak yazılmıştı. Bu kadar isim değişikliğine normal sanırım.

Küçücük bir yer. Burada yeme içme olayına takılmayacaksanız kısa sürede gezilebiliyor.








Fatih Cami önceki gidişimizden. Bu kez şöyle güzel havada çekeyim dedim ama bir araba vardı. Ondan nasıl kurtarırım da çekerim derken bir başka araba girdi ve sıkıştı kaldı. Bıraktı gitti arabasını. Vazgeçtim ben de.


 


Yorumlar

Yorum Gönder