Okuduklarımdan

 


Mükemmel Bir Gün

Kitap, 24 saatlik bir zaman diliminde geçiyor. Başladığı andan olayların başına dönüyor ve adım adım karakterleri tanıyıp olayları anlıyoruz. Roma'da geçen kitapta, politikacı, koruma, kocasından ayrılmaya ve çocuklarına bakmaya çalışan bir kadın, zengin ama mutsuz kadın gibi pek çok karakterin kesişen hayatları var. Finalse tam bir süpriz oldu. Kesinlikle sevdim bu kitabı.

Daha

"Adı Gaza. Babası bir insan kaçakçısı, Gaza da onun çırağı. Henüz 9 yaşında. Yani, hayata ve insana dair, öğrenmemesi gereken ne varsa, hepsini öğrenecek yaşta."

Şu satır bile anlatıyor kitabı aslında. Gaza 9 yaşında babasının yanında başladığı kaçakçılık hayatı gençliğinde de sürüyor. Aşırı zeki olan ve öğretmenlerinin okumasını istediği Gaza için babasının planları farklı. Oldukça çarpıcı bir konu işlenmiş kitapta. Ama ben başlardaki keyfi sonlara doğru alamadım açıkcası. Konu keyifli değil tabi ki.  Böyle bir konunun kitap ilerledikçe biraz saçmalamaya doğru gittiğini düşünüyorum. 


Sevdalı Bulut

Nazım Hikmet'in kısa kısa masallardan oluşan kitabı. Hikmet, "Edebiyat bütün çeşitleriyle masalla başlar, masalla biter" diyor. Kitapta bazı masalları yeniden yorumlamış, bazılarını yazmış. Keyifli bir okumalık.


Yorumlar

  1. günday insanın içini karartıyor ama kinyas ve kayra okunur sadece :)

    YanıtlaSil
  2. Hiçbirini okumadım, ilk kitap ilgimi çekti 😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder