Ağaç Ev Sohbetleri 212


 Sevgili Deeptone'nin öcülüğünde bu hafta;

 "Değişiklikler, yeni deneyimler mi aynı hayat aynı alışkanlıklar mı?"

Konu belirlendiğinde etkilenmemek için önce yazıp sonra okurum ben. Bu kez "ben nasılım acaba?" diye düşünüp sayfaya bir gidip geldim. Okumadım neyse yine.

Ciddi değişikliklere açık değilim. Hatta süprizleri bile pek sevmem. Malefes planlıyımdır (malesef diyorum çünkü bozulunca duruma göre agrasifleşebiliyorum) Düzenliyimdir. Alışkanlıklarımı pek değiştirdiğim de söylenemez.

Yeni deneyimlere açık mıyımdır? Yapabileceğim zevk alabileceğim bir şeyse neden olmasın. Mesela ben hiç fena yüzmem, tüplü dalış yapmışlığım var, tüpsüz de dalabiliyorum ama dubadan falan atlayamam. Cidden de komik olurum atlama girişimlerimde. Bu yaz esti bir kaç kez denedim, aileyi epey bir eğlendirdim...

Beyin için farklılıklar iyi diye okumuştum bir ara. Parkta yürüyüş parkurunu tersten giderim ara ara. İlginçtir kural gibi insanların yüzde 90'ı aynı taraftan yürüyor nedense.

Alışkanlıkları değiştirmek zor. Mesela evlilikte bir alışkanlık bence. Zaman içinde sevgiyle aşkla devam eden çok azdır diye düşünüyorum. Çoğunlukla olay alışmış olmakta.

Kendi güvenli alanımızdan çıkamıyoruz sanırım. Bildiğimiz tatil, tanıdığımız insanlar, yapabildiğimiz spor...   

 


Yorumlar

  1. hehe sağlamcısın yaniiiii :)

    YanıtlaSil
  2. Evet aslında çoğu kişi farklılıkların güzel olduğunu söyleyebilir ama cesaret etmekte sıkıntı yaşarız. Oysa belki de tek yapacağımız şey başlamak ve denemektir. Tabi yine de bu denediğimiz şeyi seveceğiz diye bir kural yok bence.

    YanıtlaSil
  3. Zorunlu değişikliklere evet, keyfi değişikliklere mesafeli olan biriyim bende. Biraz da karakter meselesi sanırım. Riski, macerayı sevenler değişikliği yaşam tarzı olarak benimseyen insanlar. Her deneyimde düşe kalka ilerliyorlar. Sonları bazen çok iyi bazen hüsran oluyor. Ben de biraz daha değişime açık olmayı isterdim. Fakat risk sevmeyen sağlamcı bir karakterim olduğu için gözümün kesmediği değişikliklere hep kapalı oldum.

    YanıtlaSil
  4. Yıllardır aynı berbere giderim, yemek siparişini aynı yerden veririm, hep aynı sandalyeye otururum vs. Alışkanlıklarım konfor alanlarımdır. Söz konusu ne olursa olsun. Değişiklik için bazen farklı bir yoldan yürürüm o kadar. Tabi o da her zaman yürüdüğüm yol gibi güvenliyse.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder