Ağaç Ev Sohbetleri 206


 Ağaç Ev Sohbetleri'nde bu hafta biraç çevreyi konuşuyoruz.

"Evlerin, arabaların pencerelerinden çöp atanlara, yürürken yere çöp atanlara para cezası verilmeli mi?"

Verilmeli tabi ki. sanırım da veriliyor. Bizim başımıza birkaç yol önce gelmişti. Arabanın camından çöp atıldığı gerekçesiyle ceza yazılmış. Ki biz öyle şey yapmayız eminiz. Neyse fahri trafik denetçileri oluyor ya onlardan biri bizi şikayet etmiş. Verilen tarih saat aralığına baktık. Şans ya bu o zaman diliminde Dokuz Eylül hastanesi'ndeydik. Arabanın giriş çıkış kayıtları var. (Ve ilginçtir. Bir arkadaşımızın kan ihtiyacı olmuştu. Tatil günü evden onun için gitmiştik Narlıdere'ye) Neyse şikayet eden kişinin derdi neydi bilmiyoruz ya cezayı ödememiştik.

Evet çevre berbat. Sokaklar, parklar pis. benim sabahları yürüdüğüm Hasanağa Bahçesi o kadar güzeldir ama sabahları çöplük gibi. Yoğun olarak gençlerin olduğu bir alan, içinde karakol var. Ve temizlik için hiç uyarılmıyor insanlar. Arada polis dolansa bırakanları gördükçe uyarsa... 

Bizim ev yol üstünde. Koca kişisi kaldırımı temizlemekten usandı. Geçen bebek bezi atmışlar. Evin bir köşesine çöp atıyor kişi, diğer köşede çöp konteynırı var. Biraz yürümeye üşeniyorlar yani. Bunları tespit etmek zor ama. Gece atar, sabaha karşı atar. Görsen uyarsan manyak mı beli değil. İnsan takır takır silahların konuştuğu bir dönemde de....

Artık belediyeler de kaldırıma atılmış çöpleri temizlemiyor. Sadece tenekeler boşaltılıyor. Onların temizliği de yeterli değil. Sıcakta kokuyorlar. Diğer illeri bilmiyorum ama İzmir çok pis gibi geliyor bana. Giderek de pisleniyor.

Yorumlar

  1. Bence para cezası değil temizlik görevi yaptırılarak ceza ödettirilmeli. Parkı kirletti ise yemizlesin.

    YanıtlaSil
  2. Birkaç ilimizle kıyaslayınca İzmir biraz daha kurallara uyan bir kent gibi geldi bana. Bazen gazete haberlerinde çevre temizliği yapan çocuk ya da gençler görüyorum. Veya atık maddeleri değerlendirenler. Keşke olumsuzlar olumlu örneklerden ders alabilseler.
    Bir de sokaklara, caddelere tüm pervasızlığıyla tükürenler var. Uygarlığın ölçütlerinden biri de temizlik değil midir ?

    YanıtlaSil
  3. Geçen gün bizim siteden biri bir torba tavuk kemiği poşetini utanmadan yan yola fırlatmış, o esnada geçen kadının üzrine düşmüş kadın bir hırsla yönetime gelmiş, bir rezalet. Tabi whatsup grubunda yazıldı resimleri konuldu çöpün falan da yani nasıl bir rezillik, utanmazlık şaşırdık kaldık ki her akşam çöp toplayan görevlimiz olduğu halde, düşünün nasıl insanlar var. İstanbul'da giderek pisleniyor maalesef,herşeyi görevliden devletten beklemek olmaz kendimizi eğitmeliyiz.

    YanıtlaSil
  4. Hasanağa Bahçesi'ni görmek gülümsetti. :) Bence de İzmir pis ve pislenmeye devam ediyor... Çok üzücü.

    YanıtlaSil
  5. Maalesef ki İstanbul'da da bu sıkıntı mevcut. Çöpü her yere atan oluyor. Benim anlamadığım o kokudan kendileri nasıl rahatsız olmaz. 🤷🏻‍♀️

    YanıtlaSil
  6. Plaka yanlış verilmiştir belki de.
    Ben birkaç kez, durup çöpe atan arabalar gördüm. İnsan mutlu oluyor da böyle bir durumda.
    Bizim belediye çöpün etrafında çöp bırakmıyor. Ya arıyor birileri yada arada gelip temizlik yapıyorlar. Bilemiyorum.

    YanıtlaSil
  7. Bence de verilmeli. Son zamanlarda bizim ormanda bile ufak tefek görüyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder