Amerikan Tanrıları


 Bir kitabı en uzun sürede okuma rekorumu kırmış olabilirim. Aslında kesinlikle kötü bir kitap değil, dili güzel. Ama işte depremle aşağı yukarı aynı günlerde elime alınca gitmedi bir türlü. Psikopata bağlamıştım kendimi sürekli twitterı güncelleyip yeni durum var mı? Son haberler neler? (ki 10 dakika önce bakmışımdır akışa) diye haberleri okuyup durduğumdan kitap elimde süründükçe süründü. En son cuma günüydü sanırım 'tamam bitireceğim' dedim, telefonumu kaldırdım. Akşam yemek saati haberlere baktığımda masa dağılmış...

Neyse gelelim kitaba. Kitabın kahramını Gölge. 3 yıldır hapishanede. Cezası 6 yıl ama çıkacak ve çok sevdiği karısına kavuşmayı bekliyor. Çıkmadan kısa süre önce karısının trafik kazasında öldüğünü öğreniyor. Bu yüzden erken çıkartılıyor hatta. Çıktığında ise yolu Çarşamba adında bir adamla kesişiyor. Çarşamba ona bir nevi koruma işi teklif ediyor.

Çok sayıda tanrı var kitapda. Mitolojik tanrılar, günümüz teknoloji tanrıları. İki grup arasında bir savaş var. Bilim kurgu havası var, polisiye havası var.  Bir tuk uzun bir kutap. Kimi yerde gereksiz uzatılmış hissi veriyor insana ama yazar böyle istemiş. Bu arada dizisi de varmış. Kitabı okuduktan sonra öğrendim.


Yorumlar

  1. Kitabın detaylarını okurken tam filmlik bir konu dedim ki çekmişler zaten. :)

    YanıtlaSil
  2. Kitabını değil de diziyi duymuştum sanki, bir arkadaşım önermişti... Ama pek benlik değil sanki diye aramamıştım...

    Twitter'a ben de birşeyler olduğunda giriyorum sadece... Girince de bırakamıyorum.... O mu oldu, bu mu oldu derken helak oluyorum... Bu aralar bırakmaya karar verdim biraz, bakalım nasıl olacak

    YanıtlaSil
  3. dizisini izleyip yazmıştım blogda :)

    YanıtlaSil
  4. Hiç duymadım bu kitabı ve yazarı. Ben de devamlı bakıyorum depremdi seçimdi. Uzaklaşamıyorum bir türlü.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder