Filmler, Oscar'a doğru


Bardo, Bir Avuç Doğrunun Yalan Yanlış Güncesi

Birkaç yıldır olduğu gibi yine Oscar adayı ya da aday olma ihtimali olan fimlere bakmaya başladım. Bu filmi ilk duyduğumda yorumlara bakarak biraz çekimser kalmıştım. Sonra başka bir platforda epey bir övülünce seyretmeye karar verdim.

Yönetmen, Alejandro G. Iñárritu'nun2 kez en iyi yönetmen oskarını almış. Ben ilk kez bir filmini seyrettim. Değişik bir dili var orası kesin. 

Film bir doğumhane sahnesiyle başlıyor. İlginç olan doğan bebeğin ağlamalarını dinleyen doktor onun bu dünyayı beyenmediğini söyleyip geri sokuyor. Zaten orada nasıl yani? Oluyorsunuz bir. Filmin kahramanı 15 yıldır ABd'de yaşayan Meksikalı gazeteci Silverio Gama. Gama'nın kendi gazeteciliğini sorgulaması, doğumdan hemen sonra kaybettiği bebeğe duyduğu özlem, ailesi, rüyalar, gerçekler arası bir gelgit film. Anlatmak zor, izlemek lazım....

Bol bol gerçeküstü sahneler, semboller, metaforlarla ilerleyen bir film. Biraz dikkat istiyor açıkcası. İlginç bir kitabı okumak gibiydi. Yönetmenden bir film daha izlemek gerek sanırım.

Yorumlar

  1. izliycem ben dee :) elvisi izle, oyuncu alır oscarı, altın kürede aday oldu, yellowstone dizisi ile de kevin costner adat oldu, the quiet girl de kaçırmaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elvis sever miyim emin olamadığımdan sonlara mı bıraksam diye düşünmüştüm. Bakayım o zaman. Teşekkürler tavsiyelerin için

      Sil
  2. Merak ettim ben de bakayım bi

    YanıtlaSil
  3. Bardo'nun başlangıç sahnesi ilginçmiş hakikaten. Fragmandan da biliyorum ki başka sıra dışı sahneler de var. Bu yılın önemli filmleri arasında sayılıyor. Sıraya koydum izleyeceğim inşallah. :)

    YanıtlaSil
  4. Bakalım Oscar filmlerinden izleyebilecek miyim 😀

    YanıtlaSil

Yorum Gönder