Ağaç Ev Sohbetleri 178


 Ağaç Ev Sohbetleri'nin bu haftaki konusu yeni nesil çalışma hayatı.

"Modern teknoloji birçok çalışanın her gün ofise gitmesi yerine evde çalışmasını olanaklı hale getirdi, en azından çalışma saatlerinin bir kısmında. Bu durum çalışanlar ve işverenler için olumlu mu?" 

 Daha birkaç gün önce kızı evde çalışan bir arkadaşımla bu konu konuşmuştuk. Türkiye'de özellikle pandemi ile birlikte çok yaygınlaştı bu tarz çalışma. Hatta sanki başta bazı işyerleri biraz tepkiyle de karşıladı diye anımsıyorum. 

Açıkcası ben çalışanlar açısından pek de olumlu bulmuyorum. Belki evin rahatlığı ile çalışıyor işte görüşü var ama bir kez sosyalleşme ortadan kalkıyor. En azından ofis ortamında görüşebileceğiz onca kişiden mahrumsunuz. Sonra ev ortamı her zaman işe uygun olmayabilir. Çocuklar mesela. Gürültü olur ama siz online bir toplantıdasınızdır. Evde yaşlı bir insan vardır, onun  bakımı yine işinizi aksatabilir. Evdesiniz diye hem evin yükü hem patronunuzun beklentileri...

Yine o arkadaşımın dediği kızının evde hiç rahat olmadığı, evdekiler için de hayatın kısıtlandığı şeklindeydi. Bu konuda epey de parodi yapılmıştı sanki.

Belki tek avantajı trafikten yırtmak olabilir.

Bir de bu pandemi döneminde telefonların sürekli açık olmasını isteyen işverenler vardı. Gece gündüz açmak zorundaydılar. Pek hoş bir durum değil bu.

İşveren için ise karlı diye düşünüyorum. Bir kere ofis giderleri ciddi azalır. Isınma, çay-kahve vs. aydınlatma, temizlik gibi giderler. Hatta belki bazı işyerleri ofis bile kiralamıyorlardır artık.

Yorumlar

  1. hımm o zamansa yalnız yaşayanlar için evde çalışmak daha kolay :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım evet. Aile haayatında hem çalışana hem diğerlerine sıkıntı olduğunu duydum çevremden

      Sil
  2. Az önce Ağaç Ev Sohbetleri'nin insanın karakter haritasını çıkardığını düşündüm. Tamamen saf, başka birine beğendirmek ya da kızdırmak gayesi gütmeden farklı konularda duygu ve düşüncelerimizi paylaştığımız bu ortam kendimizi tanımak ve tanıtmak için harika bir yer. Şöyle ki, yaklaşık 200 konuda belirttiğimiz duygu ve düşünceleri bir yapay zekânın eline vermiş olsak profil fotoğrafımızı çıkarması hiç de zor olmayacaktır. Tartışma konusunda eşim de sizin gibi düşünüyor. Tercihim ofis çalışması olur diyor net bir şekilde. Ben de sosyalleşmeye değindim fakat evde çalışmanın daha verimli olabileceğini düşünmüştüm. Belki kadın ve erkek arasındaki farktır bunun sebebi. Zira kadın evde kalınca, ev işlerini de, çocukların bakımını da düşünmek zorunda hissediyor. Oysa erkek bu konularda daha rahat, kendisine dokunulmasın yeter. Diğer taraftan ben yalnızlıktan pek rahatsız olmam. Eşim ise geniş arkadaş ve dost çevresinden hoşlanır. İş ortamı onun evden kaçışı, farklı bir soluk alışıdır. Oysa beni bir odaya kapatıp elime bilgisayar ve internet verdiğinizde uzun süre halimden pek şikayetçi olmam. Buna benzer farklı karakter özellikleri dünyaya bakış açımızı ve tercihlerimizi belirliyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla şu yapay zeka işi güzel fikirmiş aslında. Ben benimkinin çıkartılmasını isterdim. Şahsen ben de yalnızlığı seven biriyimdir. Ama sosyal olmayı seven için kötü bu sistem. Ayrıca insan dışarı çıktığında bir kendine bakar, üstü başı, saçı. Ama evde daha bir salar kişi kendini. Sizinki mühendis kafası bence. Benim eşim de bilgisayarla uğraşıyor. Ayrı bir kurtarılmış alanı var evde. Hoş o aktif işe gidip gelmek durumunda ama evde çalıştığı zamanlar rahatsız olmaz.
      Erkeğin sorumluluk alanı genelde daha az. Mesela ben geçen hafta büyük oğlumu görmeye İstanbul'a gidip geldim. Sadece 5 gün. Birkaç çeşit yemek yaptım. Son gün eşim çocuğa ne yemek yapacağım diye aradı. Ki mutfağı kullamayı da bilir. Hele kadın evdeyse vay haline

      Sil
  3. İnterneti başına geçip iki film yazar kalkar işime bakarım diye düşündüğüm ama 40 defa başından kalkmışlığım çoktur. Evde motivasyon sağlamak zor olur gibime geliyor. En basitinden aklıma ilk gelen zorluk bu. Kendimi işveren olarak düşünürsem nasıl zorluklar yaşanabilir diye kafa yormaya kalkıştım şu an ama aklıma bir şey gelmedi. Dediğin gibi maaş harici giderler azalabilir. Eğer çalışanına yazıcı, bilgisayar vs demirbaşlar almak zorunda kalmazsa tabi :)

    YanıtlaSil
  4. Yaklaşık 3 senedir freelancer olarak gerçekten ev konforu başka evet ama bir noktadan sonra beni duvarlarla kavga eder hale getirdi. En büyük handikapı da düzensiz gelir benim için. Ama cidden motivasyon sağlamak için biraz çelik irade gerekiyor o da bende bir lokmacık var dibini sıyırıyorum ekmekle :)

    YanıtlaSil
  5. Evde çalışabilmek en güzeli 😀

    YanıtlaSil

Yorum Gönder