Kurşunlu Şelalesi, Adala Kanyonu

 

Daha önce de demişimdir belki koca kişisi evde oldu mu benim bütün düzen bozuluyor. Neyse hiç emeklilik niyeti yok. Bir biçimde düzenli kahvaltı olayı (vakit kaybı), evde işte yapılacaklarla ilgili sorular (illa yapılacak iş vardır ve dahil olmam gerekir) git gel işleri derken bazen spor olayım bile güme gidiyor. Bir de benim kan değerleri düşüktü iyice gümlemiş sağlık ocağı hekimi dahiliyeye görün dedi. Eh bu dönemde git gel, orada sıra bekle kan sırası, git sonuç göster sırası...eve gelip Deniz'e "sakın hasta olayım deme" diyen bir anne.

Gezmek için sonbahar rotası da olsun şelale de olsun diye Manisa taraflarını seçmiştik 2 hafta kadar önce. Hava durumuna bakıldı ve parçalı bulutlu bir hava. Ama daha yolda pus-sis. "Açılır yani" Açılmadı. Ya o kadar yol, mazot birazcık güneş olsaydı bari. Gezide Sardes Antik Kenti de vardı ya o kadar kapalı bir havaydı ki sadece dolaşıp çıktık. İlk durak Kurşunlu Şelalesi idi. Salihli'deki şelale bir park içinde. Girişte ücret falan yok, araba parkı rahat. Restoran-cafe hizmetleri var. Su kenarında oturma yerleri var. Şelale doğal değil. İlk olarak parkın olduğu yerde yukarıdaki fotoğraftaki şelale var. O sağ taraftan otların içinden patikadan biraz gidince ikinci bir şelale daha karşınıza çıkıyor. 




İlk şelaleden sonra yukarılardaki alan. Altta da ikinci şelale. Belli zaten doğal olmadığı ama görsellik ve havası çok güzel. Sonbahar zamanı daha bir güzel. Bir de denk gelirse ilkbaharda gelmeli. Kar suları (yağar umarım) eriyince daha bir görsellik olur sanırım.



 

Bu civara gidiyorsanız ikinci bir doğal durak olarak Adala Kanyonu'nu seçebilirsiniz. Yukarıdaki kazlar yeni geziden ama alttiler daha önceki gidişimizden. Adala karelerine hiç bakmamışım daha. Yazıyı yazacarken farkettim.Adala Kanyonu, coğrafyacı Strabon'un "Yanık Ülke" olarak tanımladığı jeoparkın ortasında yer alıyor.Eskiden burada da bir şelale varmış ama biz görmedik. Ya iklimsel ya da sular tarım alanlarına falan aktarılıyor. Hatta bu gidişimizde o kadar az su vardı ki üzüldük.

Kanyonun 12 bin yıl önce volkanik bir patlama sonucu oluştuğu düşünülüyor. Etrafında piknik alanı yok ama rahatça sandalyenizi götürüp oturabilirsiniz. Acayip huzurlu ve keyifli bir alan benze. Az bir gıdayla bu kazların ilgisini çekmek de mümkün.





 
Son geziden ceple bir kare. Sular öyle çekilmiş ki fotoğraf için durduğum yere bakın. Burası sularla kaplı olmalıydı.

Yorumlar

  1. bu ikisini de görmedim :) mini dizileri yazdım bir deee şimdii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gördüm. Seyrettiğim bitince birini aklıma yazdım hatta

      Sil
  2. Manavgat şelalesini çok sevmiştim buraya da gitme planları yapıyorum artık çok güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manavga'ı yıllar önce görmüştüm. Sonra 3 yıl kadar önce bir kez daha gittik aşırı ticarileşmiş. Sevemedim yeni halini. Ama orada da Kurşunlu var mesala. Güzeldir

      Sil
    2. Ticaret merkezi gibi gerçekten :D

      Sil
  3. Fotoğraflar çok canlı ve net görünüyor, mükemmel. :) Güzel bir gezi olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Burnumuzun dibinde ki bu güzelliklere gidemedim bir türlü. Çok ayıpladım kendimi bu fotoları görünce 😟

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayıplamak değil de gidilmiyor bazen. Hele artık daha bir zorlaştı sanki

      Sil
  5. Bu mevsimde havalara güven olmuyor maalesef. Kareler çok güzel, yansımalar da şahane olmuş. Adala Kanyonu'nu daha önce duymamıştım sanırım. Oluşumunu öğrenince bir soru takıldı aklıma. Ege'de volkanik dağ var mı diye. Hatırlayamayınca google'a sordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Meteoroloji de tutturamıyor bazen. Adala Kanyonu benim bu fotoğrafçılık gruplarını takibimle öğrendiğim bir yer. Hepsi değil ama kimi gidilen yerleri cidden çok seviyorum.

      Sil
  6. 20 küsur sene önce gitmiştim, o kadar unutmuşum ki :( teşekkür ederim fotoğraflar çok hoş bir yad imkanı verdi ...

    YanıtlaSil
  7. Adala Kanyonu gerçekten efsane güzellikte ve aslında tam dronluk gibi duruyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok üzel. Evet drone hoş olurdu. İstiyorum aslında ama malum teknoloji fiyatları uçtu. Alınca şöyle işe yarar bir alet almalı.

      Sil
  8. Yazının ilk paragrafını okurken beni anlatıyorsun gibi geldi 🙈. Seni çok iyi anlıyorum 🤣

    YanıtlaSil

Yorum Gönder