Ağaç Ev Sohbetleri 168


 Ağaç Ev Sohbetleri'nin bu haftaki konusu sevgili deeptone'dan 

"Sirkler kaldırılsın mı?"

yıllar önce (15 yıl olmuştur) Urla'ya küçük bir sirk gelmişti ona gitmiştik. Anımsadığım öyle abuk hayvan gösterileri falan yoktu. Çocuklara yönelik minik şeyler. Hatta Devrim balon gösterisine yardım için sahneye gidince Deniz korkup ağlamıştı falan. Bir de Avrasya Sirki'ne gitmiştik onda da akrobasi vardı genel olarak. 

Daha komplike hayvaların kullanıldığı, ciddi eğitimlerden (ya da eziyetlerden) geçerek gösterilere çıktığı sirkleri görüyoruz tv ya da haberlerde. Hatta bir ara tartışması vardı (aradım nette bulamadım) soğuk iklim hayvanlarının gösteri amaçlı sıcak ülkere taşınması ile ilgili. Hem iklimfarklılıkları hep o gösterilerin yapılabilmesi için çalışmalar. Hayvanlar için ciddi bir eziyet. Sadece sirkler de değil yunus parkları mesela. Açık deniz memelisi bir havuza hapsediliyor. Hatta hayvanatbahçeleri....

Birilerinin eğlenmesi, birilerinin para kazanması için hayvanlar eziyet görüyor. Sanırım orada çalışan kişiler için de hayat zordur. Tehlikeli hareketleri yapmak için küçük yaştan itibaren eğitim aldıklarını düşünüyorum. Bir nevi çocuk işçiliği de giriyor devreye. Hem de tehlikeli bir çalışma.

Evet sirkler, havyanlara eziyet edilen parklar yasaklanmalı. mümkün olduğunca doğal yaşam alanlarında insanlara da tehlike oluşturmayacak biçimde gezilebilecek çok büyük alanlar yaratılmalı. hem yeşil alanlarımız da kalır böylece.

Yorumlar

  1. Çocukken çok severdim ama korkunçluklarını fark ettikten sonra hepsine karşı bir duruş sergilemeye başladım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çocuklar zaten hedef kitleleri sanırım. Aileler de onlar keyif alsın diye götürüyor

      Sil
  2. Kaldırılsın, şiddetin her türüne karşıyız :)

    YanıtlaSil
  3. Oy birliğiyle karar verelim:) Sirkler kapatılmasın diyen kim çıkabilir diye merak etmeye başladım. Dedikleriniz çok doğru. Hayvan olmasa bile orada çalışanlar son derece tehlikeli işlerden karınlarını doyurmaya çalışıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıkmaz sanırım. Hani öyle düşünen varsa da işin içine mahalle baskısı girer susar bence.

      Sil
  4. Harika bir yazı. Sana tamamen katılıyorum. Emeğine, yüreğine sağlık Adadeniz :))

    YanıtlaSil
  5. Sirk kaldı mı bu dönemde? Akrobasi yapılan sirk gösterilerine dair reklamları hatırlıyorum ama diğer türlü gösterilerin varlığından habersizim. 80'li yıllarda pazar yerine gelen minik bir çadırı olan sirki hatırlıyorum. İçini merak edip görememek üzmüştü beni. İlk ve son görüşüm oldu. Yunus gösterileri konusunda kesinlikle bir tavrım var. Olmamalı. Hele de The Cove filmini izleyip Japonya'da yapılan katliamları gördükten sonra, gerçekler açığa çıktıktan sonra hala gösteri yapabilmelerine şaşırıyorum. Müsebbibi de Flipper filminden tanıdık bir isimdi. Filmle günah çıkardı...
    İyi pazarlar diliyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Biz birkaç yıldan beri hayvanlı sirklere ve hayvanat bahçelerine gitmeme kararı aldık. Hayvan olmayan mesela circ de soley var çok güzel bu tarz olabilir

    YanıtlaSil

Yorum Gönder