Ağaç Ev Sohbetleri 167


 Ağaç Ev Sohbetleri'nin 167. hafta konusu yine deeptone'dan. (Konu düşünüp kendisini rahatlatmalı sanki)

"Uzaylılar dünyaya gelmiş midir?"

Evde 2 erkek çocuğu olunca börtü böcek, uzay, bilim gibi konular küçüklükten itibaren sohbet konularımız arasına girdi bizim. İkisi de bilimi hep sevdiler. Ada'nın hayal gücü çok genişti. Eskiden evrende kendi bir dünya yaratıp resimlerini yapardı falan. Deniz'de onun peşinden geldi. Bilim kitapları okuyup, belgeseller izlerdik bir dönem sürekli. İşte uzayla ilgili konuşurken bir seferinde deniz;

"Hepimiz uzaylıyız aslında. Dünya uzayın içinde değil mi?" demişti.

Gördüğün gibi bir konuyu yıllar yıllar önce kapattık deeptone. Uzaylılar zaten dünyada yaşıyor...

Konu filmlerde, kitaplarda sıklıkla kendine yer buluyor. Haliyle insanlar bilinmeyeni merak ediyor. Uzaylı var mı? Neye benziyor? Bizi ham yapacak mı? Galiba bunu merak etmeyen ender kişilerden biriyim ben. Ama biz varsak bir başka yaşayan canlının olması da muhtemel. İlla bizim gibi bir gezegen olması da gerekmez sanırım. Onlar da kendi gezegenlerine adapte olmuşlardır. 

Mesafe olayı var bir de. Vakıf serisinde vardı. Normal ışık hızıyla gitseler işte bir ay falan sürecek bir gezegene gitmek, bunlar 'sıçrama' denen birşeyi icat etmişler çok kısa sürede varıyorlar falan. Yani teeeee o bilmem kaç ışık yılı mesafeden buralara gelecekler, gelseler de artık dönemezler sanırım.

 


Yorumlar

  1. Hepimiz uzaydayız gerçekten :)

    YanıtlaSil
  2. Işık hızıyla gitseler bir ay sonra ulaşacakları bir yer yok sanırım. Eğer o kadar yakınlarda bir canlı yaşam emaresi olsa bilim adamları muhtemelen keşfederlerdi orayı. Uzay sonsuz ve bu sonsuz kelimesi beni korkutuyor. Eğer uzayda canlı bir yaşam varsa, ki bu mümkün bence de, en yakını yüzlerce ışık yılı uzakta olmalı. Deniz'in söylediği akla yakın bence de. Dünya gezegeninde yaşamı başlatan başka bir yıldız sisteminden gelen uzaylılar olabilir. Bu yüzden hepimiz uzaylıyız önermesine yanlış diyemeyiz. Teknolojik bakımdan büyük mesafeler kaydettik ama aradaki mesafeleri aşabilecek durumda değiliz. Bizden daha ileri seviyede bir canlı türü belki bir yolunu bulup bizi ziyarete gelebilir. Fakat bugüne kadar dile getirilen ufo, uzaylı hikayelerine inanmıyorum. Belki yarın, belki milyonlarca yıl sonra gezegenler arası böyle bir yolculuk olabilir. Ancak türümüz bu kadar uzun bir sürede ne kadar evrimleşir bilemeyiz. Belki yapay zekayla, biyolojik olmayan robotlarla ilk iletişim sağlanabilir ileride:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufo tarzı şeylere ben de hiç inanmadım. Fazla mantıklı kişileriz sanırım. O tarz bir gezi mümkün olursa da benim hiç ilgimi çekmez. Yani şu dünyalar kadar paraları verip uzay yolculuğu için yer ayırtanları hiç anlamıyorum. Görecekleri karanlık işte.

      Sil
  3. ha haaa çok keyifliydiiiii :) bu konuları hep eğlenmek için seçiyom ben yaa :) bana neşeli geliyor bu konular :) ay sen de sohbet konusu bulsan yaaa :)

    YanıtlaSil
  4. Benim ilgi alanıma girmedi hiç. Yerden yıldızlara bakmak tamam, fotoğrafını çekmeye de çalışırım ama...

    YanıtlaSil
  5. Bence gelmistir ama filmlerdeki gibi değil. Ben de uzayı merak etmiyorum beni ürkütür öyle bir yolculuk yapmak.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder