tarladan

 

Geçen hafta yazmıştım yangın oldu Çeşme taraflarında diye. Biz tesadüf oralardaydık ve tarlanın olduğu ovanın tepelerine de sıçramıştı. O günden beri ilk kez cumartesi gittik tarlaya. Neyse ki ovaya sıçramamış. Sürülerin otladığı yerler de iyi durumdaydı. En azından bizim gördüğümüz taraflar. Ama bu arada geçen hafta içi Buca'da 2 yangın oldu. Neyse ikisi de kısa sürede söndürüldü söndürülmesine de bu arada parça parça gidiyo biryerler sanki. Helikopter sesi duydum mu "eyvah" moduna girer oldum bu aralar....


Fotoğraftakiler tarladan ürünler. Mesafe çok mazot da uçunca bu yıl çok az domates dikmiştik. 2-3 haftada bir sulamaya karşın yine de olmuşlar. Armutları bir önceki hafta toplamıştım. 1 tane ağaç var. Bu yıl güzeldi meyvesi. Üzümleri Devrim tarlayı aldığımızdan beri dikiyor. Çekirdeksiz kara üzüm. Minik ve çekirdeksiz kuşlar bayılıyor. Her yıl goruk aşamasında tek tek ağlarla kaplıyorum asmaları. Değilse bize bırakmıyorlar:(((((

Devrim'in aşılamayla ürettiği kara dut ağaçlarından. Az ama oldukça insan mutlu oluyor. Hoş daha çok olabilirdi de yine kuşlara yem olmuştur.
 

Yorumlar

  1. Artık bitsin bu yangınlar :(

    YanıtlaSil
  2. dalından üzüm yemek ne güzeldir yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya şimdi ne diyecen bilmem ya ben üzüm pek sevmem. Çok tatlı

      Sil
  3. Yangınlar çok üzücü, her yaz yaşanıyor malesef. Fotoğraflar çok güzel, insan kendini doğanın içinde hissediyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son yıllarda daha bir arttı. Ceple çektim bunları. İş çoksa makineye elim gitmiyor hiç

      Sil
  4. Az sulamaya rağmen ürün almanız mucize. Afiyetle tuketin:) Bizim oralarda kuşlardan ziyade arı tavuk ve tilkiler dadaniyor bağa. :)

    YanıtlaSil
  5. Allah bereket versin:) Yangınlar halen devam ediyor.. Her gün farklı bir yerden yangın haberi geliyor yine:(

    YanıtlaSil
  6. Kuşların yerinde olmak vardı ne lezzetlidir şimdi o meyveler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kötü kadın Müzeyyen onları engelliyor:))))

      Sil
  7. yine de baya ürün toplamışsınız.. umarım bir daha yangın olmaz işin kötüsü de hava sürekli rüzgarlı yeterli tedbir de olmayınca büyüyor hemen yangınlar :-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet fena değil. Hoş koca tarla ekilse herşey biter de

      Sil
  8. Domates âşığı biri olarak domateslerde gözüm kaldı. Bütün yazı sadece domates peynirle geçirebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Domates benim de vazgeçilmezim. Kışı sevmemem için de bir neden.

      Sil
  9. Bizim üzümleri de kuşlar yiyor. Asmalar büyük olduğu için de fileyle örtemedik.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder