Acı Hayat


 John Steinbeck'in Acı hayat kitabı, Türkiye'de  Mutsuzluğumuzun Kışı adıyla da yayınlanmış. Yazarın Gazap Üzümleri romanını pek çok kişi okumuştur sanırım. Bu kitabını bilmiyordum ben. Devrim yanlışlıkla almış kütüphaneden öyle okudum.

Kitapta, köklü ve zengin bir aileden gelen Ethan'ın şimdi bakkal tezgahtarlığı yapmasını anlatıyor. Genç yaşlardaki Ethan, geçmişini bilen çevresi tarafından sürekli yeniden zengin olması için bir iş yapması yönünde baskıya maruz kalıyor. İnsanları dolandırarak ya da farklı kötü biçimde para kazanmaktan kaçınan Ethan, sürekli kendiyle çatışma halinde. Hukuk dışı uygulamalar, düzenin prçası olmak, para için görmezden gelinen ahlak kuralları. Düzene dahil olmazsan yaşayacağın dışlanma...basit bir dille gayet güzel anlatılmış kitapta. 

"Normal insanlar olduklarından yaptıklarının ahlaki olmadığını akıllarına getirmezlerdi. Bütün insanlar iyi ahlaklıdır. Sadece komşuları ahlaksızdır."

"Fezaya roketler atıyoruz ama öfkeyi,kaygıyı tedavi edemiyoruz."

Yorumlar

  1. bugün kütüphaneye gidiyorum KOHA dan baktım listede var alıp okuyacağım..

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı duymamıştım, okumak isterim. Konu güzel, günlük hatta da karşılaşabileceğimiz şeyler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim okumam da tesadüf oldu dediğim gibi. Konu da dili de güzel

      Sil
  3. bunu okudum galiba, ingilizce okudum bütün steinbeck'leri, ama hatırlamadım :) aklımda olsun bakayım, bu okuduğun baskı, altin kitaplar, oldukça eski baskı olmalııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baskı eskiydi evet. Kütüphanede epey eski baskı kitaplar oluyor. Hatta bir tanesini okurken saygalar elimde kalacak diye korkmuştum.

      Sil
  4. Acı Hayat kitabının konusunu okuyunca dolandırıcılıkla zenginliğin ayrı düşünülemeyeceği kanısına vardım. Elim varmıyor yazmaya ama zenginler dolandırıcıdır gibi bir sonuç çıkıyor ortaya...

    YanıtlaSil
  5. Bu kitabını ben de hatırlayamadım. Ne çok kitap var okunacak 🙄

    YanıtlaSil

Yorum Gönder