1Q84


 Ne zamandır merak ettiğim bir kaç kez baktığımda kütüphanede bulamadığım bir kitaptı 1Q84. Güzel Sanatlar Tınaz Kampüsü'ne gelince kitap çeşitliliği bir nebze artmış oldu. Neyse bulunca Deniz'le birlikte okuduk. (Son birkaç yıldır Deniz okuma olayınca beni solladı. Bazen o bana tavsiye ediyor bazen ben ona. Oldukça sıkı bir okuyucu oldu. )

Aomame, en yakın arkadaşı şiddet gördüğü için intihar etmiş, ailesi koyu bir tarikat üyesi ve onlardan tamamen kopmuş bir genç kadın. İş sırasında tanıştığı yaşlı bir kadının teklifi ile kadınlara şiddet uygulayan bazı erkekleri öldürüyor. Tengo, çok zeki bir matematikçi, yazar olmaya çalışıyor. Annesini tanımamış, babasından nefret ediyor. Fukaeri, babası başarılı bir öğretim görevlisiyken bir tarikatın kurucusu olmaya karar vermiş. O tarikattan ve hayattan kaçıyor. Uşikava, Madam, Öğretmen...bir biçimde dünyaya paralel başka bir zamanda buluşuyorlar kitapta. Doğru ifade ettim mi bilemiyorum.  Evet bu insanlar bildiğimiz tek aylı dünyada da varlar ama buluşma işte 2 aylı tarafta oluyor.

Yazarın bir kitabını ilk kez okudum. Dili çok akıcı, oldukça rahat okunuyor. Hikayenin uçukluğuna karşın keyifli gidiyor. Ama 3. ciltte biraz fazlaca tekrara düşmüş bence. Dönüp dönüp aynı şeyleri okumak durumunda kaldık. Çok bildik kadına şiddet ve bu şiddete kendince çözüm bulan kadınlar var kitapta. Tarikatlar da yaşamın gerçekleri. Onlara körü körüne inanan insanlar. İşte araya girmiş o paralel evren. Serpiştirilmiş bilim kurgu gibi. 3. ciltteki Tengo ve Aomame'nin tekrarlanan iç hesaplaşmaları olmasa daha bir güzel olacakmış kitap sanki.

Yorumlar

  1. Okumayı çok isteyip bir türlü alamadığım kitaplardandı, bu yazıdan sonra iyice meraklandım.

    YanıtlaSil
  2. ay evet yaaa bunu ve aomameyi ilkay çok sefiyor :) okuycam ben de işallah :)

    YanıtlaSil
  3. Murakami yi seviyorum rahat okunuyor dedigin gibi 😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder