Oscar adayları açıklandı


 

Bu yıl 94. kez verilecek Oscar ödülleri adayları da açıklanmış bakalım. Birkaç yıldır aday filmleri izlemeye çalışıyorum. Hoş hala bulamadığım ama merak ettiğim epey bir film var ya. Aday olma ihtimali olup da izlediğim birkaç film de listeye bile girememiş. Amerikan Sinema Sanatları ve Bilimleri Akademisi tarafından 1929'dan bu yana verilen ödülün  töreni 27 Mart'ta düzenlenecekmiş. Kategoriler ve adaylar ise şöyle;

EN İYİ FİLM

Belfast +
CODA+
Don’t Look Up +
Drive My Car+
Dune +
King Richard+
Licorice Pizza+
Nightmare Alley+
The Power of the Dog+
West Side Story+

EN İYİ YÖNETMEN

Kenneth Branagh – Belfast +
Paul Thomas Anderson – Licorice Pizza+
Jane Campion – The Power of the Dog+
Ryûsuke Hamaguchi – Drive My Car+
Steven Spielberg – West Side Story+

EN İYİ KADIN OYUNCU

Jessica Chastain – The Eyes of Tammy Faye+
Olivia Colman – The Lost Daughter +
Penélope Cruz – Parallel Mothers+
Nicole Kidman – Being the Ricardos+
Kristen Stewart – Spencer+

EN İYİ ERKEK OYUNCU

Javier Bardem – Being the Ricardos+
Benedict Cumberbatch – The Power of the Dog+

Andrew Garfield – tick, tick… BOOM!+
Will Smith – King Richard+
Denzel Washington – The Tragedy of Macbeth

EN İYİ ULUSLARARASI FİLM

Drive My Car+
Flee+
The Hand of God
Lunana: A Yak in the Classroom
The Worst Person in the World+

EN İYİ KURGU

Don’t Look Up +
Dune +
King Richard+
The Power of the Dog+
tick, tick... BOOM!+

EN İYİ BELGESEL

Ascension
Attica
Flee+
Summer of Soul (When The Revolution Could Not Be Televised)
Writing with Fire

EN İYİ ANİMASYON

Encanto
Flee+
Luca
The Mitchells vs the Machines
Raya and the Last Dragon

EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ

Dune +
Nightmare Alley+
The Power of the Dog
The Tragedy of Macbeth
West Side Story

EN İYİ GÖRSEL EFEKT

Dune +
Free Guy
No Time to Die+
Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings
Spider-Man: No Way Home+

EN İYİ PRODÜKSİYON TASARIMI

Dune +
Nightmare Alley+
The Power of the Dog+
The Tragedy of Macbeth
West Side Story+

EN İYİ ORİJİNAL SENARYO

CODA+
Drive My Car+
Dune +
The Lost Daughter +
The Power of the Dog+

EN İYİ ORİJİNAL FİLM MÜZİĞİ

Don’t Look Up +
Dune +
Encanto
Parallel Mothers+
The Power of the Dog+

EN İYİ SES

Belfast +
Dune +
No Time to Die+
The Power of the Dog+
West Side Story+

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU

Jessie Buckley (The Lost Daughter) +
Ariana DeBose (West Side Story)+
Judi Dench (Belfast) +
Kirsten Dunst (The Power of the Dog)+
Anjanue Ellis (King Richard)+

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU

Ciarán Hinds – Belfast +
Troy Kotsur – CODA+
Jesse Plemons – The Power of the Dog+
JK Simmons – Being the Ricardos+
Kodi Smit-McPhee – The Power of the Dog+

EN İYİ KISA CANLI AKSİYON FİLMİ

Ala Kachuu – Take and Run
The Dress
The Long Goodbye
On My Mind
Please Hold

EN İYİ KISA ANİMASYON

Affairs of the Art
Bestia
Boxballet
Robin Robin
The Windshield Wiper

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Yorumlar

  1. Bir çok film henüz yok evet ama düşer diye umuyorum.
    Challenge yaptım hemen ben de, sen de gelsene ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geleyim. Bu ara genel bir tembelliğim var ya olsun.

      Sil
  2. Sanat dallari icinde en ilgisiz oldugum sinema... Bloglar sayesinde film adi oyincu adi duyuyorum Izleme niyetine giriyorum ama yok sinemeya gidemeyince evde başaramıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben son birkaç yıldır ciddi ciddi takip etmeye çalışıyorum. Seviyorum da. Hoş dönem dönem modum değişiyor ya olsun

      Sil
  3. 27 Mart'a daha çok var. Nasıl geçecek bunca zaman :)
    Merak edip saydım hatta bir de liste yaptım 16 çıktı. Bulduklarımı da not bırakayım buraya. Arayanlar olursa bulunabilir türden oldukları anlaşılır hem. Dune ve Coda filmlerini özellikle izlemedim. İlk çevrimlerini izlemiştim. Macbeth'i de bu sanırım 3. izleyişim oldu. Görselliğini merak ettiğim için baktım :)
    Spencer / Cruella / Belfast / Encanto / Luca
    Free Guy / King Richard / Don’t Look Up / No Time to Die
    The Lost Daughter
    The Hand of God
    The Eyes of Tammy Faye
    The Tragedy of Macbeth
    The Power of the Dog
    The Mitchells vs. the Machines
    Raya and the Last Dragon

    YanıtlaSil
  4. Henüz bakmadıklarım, listeye girmiş ama benim es geçtiklerim var. Teşekkürler. Bulamadığım olursa sana danışırım yine.

    YanıtlaSil
  5. izlemeye başlarım artık, dont look up ta sıkıntıdan patladım yaa, dune ve west side story, orijinal versiyonlarını izledim ve ikisi de çok güzeldi, bu versiyonlarına oskar verilmemesi lazım yani şimdilik izlemesem de, tic toc boom, andrew garfield haftasonu tesadüfen izledim ve gerçekten inanılmaz bir oyunculuk :) uluslar arası film adaylarını izlicem önce :) hımm üstte film gündemi nette olanların listesini yapmış güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DOnt Look up'ın bu listede olması bile talihsizlik. tic toc boom buldum, izleyeceğim bakalım. Orjinallari dedin bak onları bulmaya çalışayım

      Sil
  6. listeden daha 2 film seyrettim ama seyredeceklerim var ..

    YanıtlaSil
  7. Hiçbirini izlememiş olma başarısı gösterenlerdenim:) Ama Don't Look Up ilk sırada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben oscar için değil genel olarak seviyorum film izlemeyi. Benim küçük de sever. Zevkine göre birşeyler bulmuşsam birlikte izleriz

      Sil
  8. Sadece birini izledim ben izleyene kadar 2023 oscar ı gelir 🤣🤣🤣

    YanıtlaSil

Yorum Gönder