Akşam akşam İzmir sokakları

Bu aralar birkaç kez akşam saatlerinde sokak fotoğrafı çekme denemeleri yaptım. İlk olarak Buca'da evin çok da uzağında olmayan yerlerde çektim. Yağmurlu havada, tripotsuz. Tripot, düzenek sokakta pek de sevimli olmaz diye düşündüm. Yağmur olduğu içinde şemsiye tutacak koca kişisi de geldi haliyle benimle.

İlk 4 fotoğraf o akşamdan. Elde çekimin verdiği gayet net grenler ortada. Ama yine de ışıkları, kadrajları sevdim ben. Denemeye devam.





Bir de yılbaşı öncesi Alsancak tarafına takıldık. Bu kez tripod da aldım yanıma. Zaten yılbaşı öncesi sokaklarda fotoğraf çeken olur, ışıklar, süsleme falan. Bir de şehrin nispeten kameralara alışklın yerleri. Daha net karelerim olsun istedim. Aşağıdakilerden o akşamdan kareler.

Bu arada fotoğraflar uzaktan teleyle çekim değil. Dikizcilik yapmadım yani. 24-70 lensle çalıştım ki 70 mmle çok da uzaktan  çekemezsiniz.






 

Yorumlar

  1. Tripodla çekilenlerin netliği belli olsa da, bence grenli olduğunu söyledikleriniz de çok başarılı:) ISO 800'e kadar artık çoğu makine kaldırıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadraj olarak evet ama ciddi ciddi netlik kaçmış.

      Sil
  2. ışıl ışıl ortamları çok beğeniyorum fotoğraflarında harika. Bol ışıltılar olduğunda uzun pozlama harika oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de:))) bu ara bu tarz denemelere kaydım sanki. Ama her daim çıkılmıyor işte. Koca kişisini de razı etmeye çalışıyorum. Hani bazen sokaklar ıssız, elde ekipman falan

      Sil
  3. Hepsi güzel ,favorim 1 ve 7

    YanıtlaSil
  4. cup of joe fotisini sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bir de net olaydı. Oranın renkleri güzel. Tripotla bir kez daha gitmeli...

      Sil
  5. aynı anda birbirimize yorum yapmışız. yaa akşamları geceleri film veya dizi izliyorum, her gece, haftasonları daha çok izliyorum, genelde gecdede dört saat film dizi izliyorum, günde sekiz saat uyuyorum, öğlen kalkıyorum, gündüz çeviri yapıyorum, ev işi, kitap yemek market filan, akşam blog, gece 22 den sonra film dizi. pandemide işe gitmiyorum, dersaneye, derse gitmiyorum yani, 2 yıldır evdeyim, zaman bol, yalnız yaşayınca, kitapları genelde gündüzleri ara ara okuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde gün erken başladığından çok az uyuduğunu düşünmüştüm. Bu ara uykusuzluğa dayanamıyorum da. kafam ağırlaşıyor, ağrı, agresifleşiyorum falan. Cidden çok programlısın. Bir taraftan iyi bir taraftan da zordur belki. Bir süredir yalnız yaşamanın hayalini kurar oldum. Sanki zamanı daha iyi yöneteceğim. şimdi ev hali, başkalarını hitiyaçları, en başta yemek, temizlik...

      Sil
  6. Ben de çok cesur değilim. Kasıyorum bu yüzden de netliği kaçırıyorum sıklıkla. Olsun deneye deneye...

    YanıtlaSil
  7. Siyah beyaz fotoğrafları hep sevmişimdir, özellikle de sokakta çekilmişlerse incelemekten büyük keyif alırım. Hareketlerin verdiği fluluğu da seviyorum. Kısacası bu posttaki fotoğrafları çok sevdim. Hayatın içinden kareler. Hem de telesiz. Daha ne olsun. Eşini daha çok ikna et derim :))
    50 mm hayranıyım ben son olarakta bunu söyleyeyim.
    Emeklerine sağlık. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder