Küçük Kızkardeşim

Küçük Kızkardeşim / Umimachi Diary sıcacık bir film diyebilirim. Japon yapımı film, büyükannelerinin evinde oturan yetişkin 3 genç kız, yıllardır görmedikleri babalarının cenazesine gitmesiyle başlıyor. Cenazede yeniden evlenmiş olan babalarının bir kızı daha olduğunu öğreniyorlar. Eve dönerken küçük kardeşleri Suzu'yu onlarla birlikte yaşaması için davet ederler. 

Hirokazu Kore-eda'nınyönetmenliği yaptığı film alabildiğine naif, sıcak ve keyifli. Üç kardeş, kendileri ile birlikte yaşamaya başlayan küçük kızla birlikte aile olmanın keyfi şiirsel bir dille anlatılmış. Yani ortada aldatan terk eden bir baba var. Yeniden evlenmiş, yıllardır çocukları aramamış. Biraz sıyırmış bir anne var. Ama kızlar varlığını bile yeni öğrendiklere kardeşe karşı öyle özenli ve sevgi dolular ki..

Güzeldi bence....

 


 

Yorumlar

  1. Geçen aylarda izleyip önerdiğin bir Japon filmi vardı, izlemiş ve çok hoşuma gitmişti. Annesi küçük oğlunu köyde yaşayan kendi annesinin yanına bırakıyordu.
    Yönetmenin Arakçılar filmini de sevmiştim. Umimachi Diary filminde yine aile konusu işlenmiş. Seveceğime eminim... Filmi buldum bile :) Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok hoş bir filmdi. Bu ara farklı ülkelerin filmlerini izlemeye çalışıyorum. Müthiş şeyler çıkabiliyor. Keyifli izlemeler...

      Sil
    2. Kiraz çiçeklerinin olduğu yol sahnesi muhteşemdi değil mi? :)
      Kimsesiz kalan Suzu'yu davet eden abla, ne güzel ablaydı öyle...
      Yönetmenin Benim Babam Benim Oğlum filmini de izlemiştim. Zor kararların alındığı harika bir filmdi. Şimdi Still Walking'e göz koydum. :)
      Tekrar teşekkürler :)

      Sil
    3. Evet o abla müthişti. Benim Babam Benim Oğlu filmini bilmiyordum. Bakayım.

      Sil
  2. Filmi hiç duymamıştım. Oyuncular da ne kadar doğal, naif, tatlı görünüyor gerçekten. İzlemek isterim, teşekkürler tanıtım için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu, yazdığım gibi sakin naif yapımları seviyorsan keyifle izlersin.

      Sil
  3. Bu yönetmenin filmlerine genel olarak olumlu yorumlar vardı. Diğerlerine de bakacağım bir ara.

    YanıtlaSil
  4. Güzel görünüyor film. Haftaya finallerim var, onlar bittikten sonra izlerim. Not aldım, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başarılar dilerim sana. Öğrencilerin işi zor. Her anlamda...

      Sil
  5. konusu güzelmiş seyredilir..

    YanıtlaSil
  6. bu yönetmenin filmleri müthişliiii :)

    YanıtlaSil
  7. Bilgilendirme için çok teşekkürler. Mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
  8. Nette bakayım izlerim bulursam ☺️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder