Ağaç Ev Sohbetleri 111


 Ağaç Ev Sohbetleri'nin 111. haftasının konusu sevgili Manxcat'tan gelmiş. 

"Takıntılı olduğunuz şeyler var mı?"

Olmaz mı hiç. Kesinlikle takıntılı biriyim. (Malesef genetik mi görerek mi olur bilmiyorum büyük oğlum Ada'da da takıntılar var) Mesela evden çıkmam kendim için bir mesele. En az 3-4 kez döner döner kapı, ocak, fiş, çeşme kontrolü yaparım. O kapıdan çıkamam bir türlü. Neyse çıktıktan sonra geri dönüp kontrol etmem yok denecek kadar az. Döner döner yeniden tuvalete girerim mesela. Özellikle stresliysem aşırı olur ki artık "yeter Sadet çık şu evden" diye kızarım:)))  Hani işin ucunda birilerini bekletme ya da bir yere geç kalma da olabilir.

Bazen yazdığım bir şeyi defalarca kontrol ederim. Çantamı kontrol ederim. Aslında evin düzenli olması, eşyaların düzgün durmasını da severim ama işte bu ev o takıntımı köreltti. Çünkü bizim evin yapım yılı eski, yaparken biraz yamuk olmuş:)))) Abartmıyorum. Ev hem ön tarafa doğru az meyilli hem de tavan yamuk. Bir duvara tuğla desenli duvar kağıdı döşeyince o kadar belli oldu ki.... Ayrıca taban da yamuk.  Halı düz gibi dursa yer döşemesinin çizgileri ben burdayım diyor. Yani mecburen evdeki düzen takıntısı ortadan kalktı. 

Temizlik konusunda da takıntılı olduğumu söylüyorlar ama ben öyle düşünmüyorum. Temiz olmayı, temiz bir mekanda yaşamayı seviyorum sadece. 

Ve planlamayı severim ki bazen çok yorucu olabiliyor. Kafa sürekli bir şeylerle meşgul. En sevmediğim ve Ada da olduğu için de kendimi suçladığım bir konudur bu takıntı.

Yorumlar

  1. Temizlik takıntım yok. Ev yeteri kadar temiz olsa yeter bana. Detaylı temizlik hiç bitmeyen bir şey çünkü. Başka şeye vakit ayıramam onla uğraşırsam.
    Planlı olmayı severim ama uyamazsam da dert etmiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben de yeterli temizlediğimi düşünüyorum. Koca kişisi abartıyorsun diyor. Bence o pasaklı:)))

      Sil
  2. baya sorun olabilecek takıntılar aslında ama kontrol altına almışsın sanırım.. benim böyle takıntılarım yoktur pek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın. Düzen takıntımı bıraktım uzun zaman önce. Diğeri de dediğim gibi stresliysem zorluyor. Değilse sıkıntı olmuyor artık. İnsan kendini tanıdıkça kontrol edebiliyor.

      Sil
  3. Sürekli kontrol etme özellikle evden çıkarken sanırım hemen hemen tüm kadınlarda var :) erkekler kadar rahat olamadık bu konuda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok duyduğum bir şey bu. Ailecek çıkıyorsak ben hiç bakmam zaten. Kapanmışmı diye de dertlenmem o zaman.

      Sil
  4. o ocağı kontrol etm konusu bende de çok sık oluyor.kapattığımdan emin de olsam bakıyorum bazen:)

    YanıtlaSil
  5. Evden çıkmadan yaptığınız kontroller ve simetri takıntısı eşimde de mevcut. Ev almak için gezerken eşim düşüp bayılma derecesine gelmişti bir evde. En son "Yamukluktan midem bulanıyor Rüya, şimdi düşüp bayılacağım. Evi bedavaya verseler almam, daha ne bakıyoruz acaba?" diyerek isyan etmişti :)))

    Bazı takıntılar gerçekten çok zorlayabiliyor insanı. Elim hep evden tam çıkarken tuvalete gider ve benim en gıcık olduğum şey geç kalmak. İkinizin takıntıları çarpışınca evde saatli bomba patlamış gibi oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok benimki o kadar trajik boyutlarda değildi. Yamuk bir ev alınca beni terk etti mecburen:)))Eşim hiç takıntılı değildir. Hatta aşırı mı rahat ne. Ben kapıları o kapattırırım. Akşam yatarken de onun görevidir. Başkası kapatmışsa hiç kontrol etmem.

      Sil
  6. Yok o eşya düzgün olsun olayını bıraktım mecburen. İşin ucu kaçıyor. Bir de aile üyelerini yoruyorum. Uzun süredir kalmadı. Aslında insan takıntılarından kurtulabiliyormuş. Bunu farketmiş oldum.

    YanıtlaSil
  7. Evden çıkamama konusundan bende şikayetçiyim. Pandemi döneminde rahattım. Ama bu konudaki takıntı çok yerinde bence. Aksilik yaşamamak için gerekli hatta. :)

    YanıtlaSil
  8. oyyyy zormuş senin evden çıkman, yani unutkan, dalgın değilsin ama neden emin olamıyon ki acaba, ilginç :)

    YanıtlaSil
  9. bende de çok takıntı var neyse ki çok kişide varmış

    YanıtlaSil
  10. Temizlik takıntısını hanımlar asla kabul etmez, eşimden bilirim. Müzeye ya da bir resim galerisine gittiğimizde ilk dikkatini çeken yüksek camları olur. Sorun onların nasıl silineceği! Elleri çamaşır suyundan dolayı berbat oldu yine bu ara. Altı ayda dört ev yerleştirme ve temizlik üst üste geldi. Düzen konusunda anlaşamayız. Benim kendime göre tespit ettiğim yerler vardır özel eşyalarımı koymak için. Mesela odanın birinde telefon şarjım olur. Her zaman aynı yerde olmasını isterim. Eşim her seferinde onu prizden alır bir çekmeceye koyar. Diğer eşyalar için de aynı. Dolayısıyla bizim evde eşime en çok sorulan sorudur, falanca şeyi nereye koydun?:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder