Chernobyl


 Chernobly, 1986 yılında Ukrayna’da Çernobil nükleer santralindeki patlama ve sonrasında yaşananları anlatıyor. Sadece 5 bölümlük mini bir dizi dizi.

Benim yaş grubumda olanların çok iyi anımsadığı bir olay aslında Çernobil. O dönem ne çok haber olurdu. Türkiye'de "bakın bizim çaylarımız temiz" diye basın karşısında çay içen bakanımız da vardı. Oysa zamanla anlaşıldı ki Çernobil öyle basit bir olay değil ve etki alanı çok geniş. Sonraki yıllarda o dönem Karadeniz'de yaşamış pek çok kişi kanser oldu, yaşamını yitirdi. 

Dizi, patlamanın olduğu akşamdan ve sonraki aylarda yaşananlara ışık tutan bir yapım. Dönemin şartları ve  kapalı bir toplumun olayı nasıl sakladığını görüyoruz. Aslında insana sosyal medya ne iyi birşey de dedirtiyor. Şimdi artık herkesin elinde cep telefonu pek de gizlimiz saklımız kalmadı. 

Dizi hakkında anlatılacak çok şey yok sanırım. Oyunculuk ve atmosferini sevdim ben. Her ne kadar olayı bilsem de bilmediğim ayrıntıların ne çok olduğunu öğrendim. Hoş yine de tüm gerçek bu mu? dedirtiyor insana. Malum gerçekler hep gizleniyor çünkü.

Yorumlar

  1. Dizinin 3 bölümü izlemiştim bir akrabadan vardı videolar, son iki kaldı sonra. Nette varsa bakarım. Gerçekten ne acı, basit bir şey gibi saklamaya çalışıyorlar bir de. Dünyadanın her yerinde insan aynı malesef.

    YanıtlaSil
  2. Çernobil günlerini ben de anımsıyorum. Facianın büyüklüğünü o günlerde değil de sonrasına idrak edebilmiştik. Film güzeldi ilgiyle izledim ben. Orada endişelendiren bir açıklama vardı. Santrali kapattıkları maddenin 100 yıl civarında dayanabileceği söyleniyordu. Umarım orayı hala kontrol altında tutuyorlardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ciddi bir açıklamaydı. hala bir dünya sıkıntı var ama hiç üzerinde çalışılmıyor.

      Sil
  3. Bu tür olaylarda devletlerin gerçekleri saklaması kanımı donduruyor,dünyaya inancımı kaybediyorum. Devletler asayişi sağlamak için var ama en büyük suçları da onlar işliyor:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık daha çok şeyin gizlendiğini biliyoruz. Belli bir zaman sonra öğreniyoruz hep.

      Sil
  4. Diziye başladım ama devam etmedim. Hatırlattığınız iyi oldu:)

    YanıtlaSil
  5. evet fena dizi. bir de şu filmi izlesene, çok ilginç, günümüzde çernobile turist turları var, unutulan topraklar (land of oblivion)/2011/ olga kurylenko :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam bakayım o filme de. Bu ara çok birikti seyretidelecekler, okunacaklar. Duruma hakim değilim:(((

      Sil
  6. Diziyi nefes almadan izledim desem yeridir. Olayların anlatılışı, çekimler, efektler, oyuncular hepsi harikaydı. Fazlasıyla gerçekçi bir dizi olmuştu. Olayların ardındaki nedenleri anlamamız ve ders çıkarmamız gereken de bir dizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten 5 bölüm vakit varsa bir oturuşta seyredilecek bir dizi. Güzeldi

      Sil
  7. O dönemde bizlere de okulda ücretsiz poşet poşet fındık dağıtırlardı... Gerçek hayattan esinlenen yada anlatan dizi veya filmler her zaman daha ilgi çekici oluyor. Teşekkürler öneri için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bilmeden ne sevindiriciydi o yaşlarda. kuru üzümler vardı bir de. O nedendi kimbilir.

      Sil
  8. Evet insan bunca gizden sonra dahası vardır diyor içinden. Anlatılan kısmı bile fena. Ben şu pandemi sonrası neleri bizden gizlediler öğrenebilecek miyiz merak ediyorum

    YanıtlaSil
  9. Netflix de gördüm galiba ama çocukken yasadık ya izlemek istemedim. Belki izlerim 🙄

    YanıtlaSil

Yorum Gönder