Seyrettiğim filmlerden


 Sanatçı ve Modeli

Yine bir tavsiye üzerine keşfettiğim film, 1943 yılında Nazi işgali altında olan İspanya-Fransa sınır bölgesindeki bir Fransız kasabasında geçiyor. 70'li yaşlardaki heykeltraş en önemli eserini yapmak istemekte. Eşinin sokakta yatarken bulduğu güzel Merce ona modellik yapmayı kabul eder.  Savaşın uzağında bir alan gibi görünse de sıkıntılar atölyeye kadar geliyor. Franco’ya karşı en şiddetli direnişi gösteren Katalan bölgesinden gelen Merce, tek başına bir kadın olarak direnişçilerin sınırdan kaçmasına yardım ediyor. 

Kesinlikle çok güzeldi.



 Kırmızı Balon

Filmin kapkaranlık atmosferinde kırmızı, kocaman bir balon getirin gözünüzün önüne. 1956 yapımı kısa film Paris sokaklarında geçiyor. Eski kıyafetleri, ciddi okul çantası içinde minicik bir çocuk. Okula giderken kocaman, kırmızı bir balon buluyor. Kaçmıyor bu balon. Paskal nereye giderse o da gidiyor. Okuldan çıkışını bekliyor, annesi kızdığı için balkonda saklanıyor. Yine kötü olacak ya dünya. Dikkat çekici balonun peşine başka çocuklar düşüyor. Bir biçimde ele geçiriyorlar ve taşlayarak patlatıyorlar. Ama filmin sonu umut dolu.

Seyredin....


 Siyah Beyaz

Oyuncuları ile göz dolduran film, daha çok sohbet havasında. Hani karşınıza Tuncel Kurtiz, Şevval Sam, Erkan Can, Taner Birsel, Nejat İşler geçmiş muhabbet ediyorlar siz de onları dinliyorsunuz. Filmin tamamı barda geçmiyor. Ama dediğim gibi temeli sohbet ve bu tarzdan sıkılanlar olacaktır sanırım. Durağan biraz. Ama benbu sanatçıları severim ve keyifle izledim.

Filmin adı Ankara'daki Siyah Beyaz isimli bardan geliyor. Böyle bir bar ve 1984 yılında açıldığından beri aynı aile tarafından işletiliyormuş. Ankara'da dört katlı bir apartmandaymış.



Yorumlar

  1. "Kırmızı Balon" çok tanıdık geldi fakat izlemediğimden eminim. Ve ne yalan söyleyeyim en çok o ilgimi çekti. :)
    Emeğinize sağlık. 🌸

    YanıtlaSil
  2. siyah beyaz ilgimi çekti yatın izleyeyim bari hazır evdeyken

    YanıtlaSil
  3. kırmızı balonun en az on kez izledim yaa ne film yaa :) son filmi bilmiyom bakayım, ilk filmi izlerim hıhıms :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok geç keşfetmişim zaten bu filmi. İlk film de güzel.

      Sil
  4. 3 filmi de izlemedim ama Siyah Beyaz ilgimi çekti:-) Teşekkürler öneriler için, mutlu pazarlar:-)

    YanıtlaSil
  5. Siyah Beyaz filminin kadrosu çok hoşuma gitti. İzlemeyi isterim. Kırmızı Balon'u izlemiştim. Biraz düşünürsem sonu aklıma gelir. Olmadı bir daha izlerim:) İspanyol sinemacılar Franco dönemini çok işliyorlar. Adam o kadar uzun süre iktidarda kalmış ki buna şaşmamak lazım aslında. Modeli de not aldım. :)

    YanıtlaSil
  6. hiç birini seyretmedim .. zaten 2. dünya savaşı konuşu film seyredemiyorum artık ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben üzülsem de izliyorum. Bilmediğim çok ayrıntıyı öğrendim bu şekilde.

      Sil
  7. kırmızı balonu izlemiştim. Çok hüzünlüydü başı sonunda biraz toparlandım ama başlarda epey üzüldüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüzünlü evet ama bir o kadar da umut verici.

      Sil
  8. Sohbet havasında olsa da oyuncuları için bile seyredilir bence..

    YanıtlaSil
  9. tolga çevik, sen benim her şeyimsin, izleseneee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemedim şimdi. Bakayım bir konusuna falan

      Sil

Yorum Gönder