Tarladan kareler

Klasik tarla günlüğüne hoşgeldiniz. Açılıp saçıldık ya yine cumartesi deniz, pazar tarla yaptık. Bu kez Urla'da yüzdük. Cuma akşamından gitmiştik. Tembel koca kişisini de erken kaldırıp deniz ben üçümüz bir güzel yüzdük. Bir posta da akşamüstü yüzdük. Paletle ve uzun mesafe yüzünde bacaklar epey halloldu. Benim zorumla akşam yürüyüşü de yapıldı. Dün de sıcakta tarla çalışması. Ağır iş yoktu ama sıcak, güneş halletti sarım. Bugün şiş bir yüz ve pestil durumundayım. Neyse birazdan sahalara dönüp günlük rutini halletmeli.

2 haftadır yoğun bir spor olayına girdim. Gram vermedim ama az yemeğe başladım nedense ve kabızlık gibi bir sorun çıktı ortaya. Günde en az 2.5 saat spor yapınca, üstüne ev işleri, yemek, çekilen fotoların düzenlenmesi, çeşitli fotoğraf eğitimlerini izleme, shuttura fotoğraf yükleme falan bloğa ayırdığım zaman azaldı.

Bunlar domateslerimiz. Deniz'le birlikte çok uğraşıyoruz. Sürekli dip çapa, ot ayıklama, gereksiz dalları budama. Ama güzeller bakalım. Ada daha çok ağır işlerde babasına yardım ediyor. 




 

Bu yıl ilk kez karpuz da denedik. Yan tarlada susuz yapıyorlar. Biz haftada bir suluyoruz. 



 İlk kızaran domates, ben yedim hemen:))) (Tırnaklarım fena. Ne kadar eldiven, nemlendirici, koruma yapsam da asla düzeltemiyorum. Yakın çekimde ne fena çıkmış.)

Yorumlar

  1. Tarla işleri el,tırnak ve ayak bırakmıyor.Kendini beden üzerinde muhakkak gösteriyor.Olsun ama, kıymetli şeyler bunlar.Hasadınız bol olsun .

    İstanbul bir haftadır sonbahar modunda.Yağmur,üşüten serin hava, bulutlu kapalı hava.Azıcık güneş gelse, ardından kovalayan var gibi kısa kalıyor.Basık hava da iç karartıyor.Buraya da gelecek herhalde yaz, bakalım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece tarla değil, ev içi işler de hallediyor. Benim eller sorunlu malesef. Eldivensiz iş yaptığımda direkt gidiyor.
      Buralarda da bir ara düştü ısı. Ben sevdim o modu açıkcası. Şimdi yeniden arttı fena sıcaklar..
      Teşekkür ederim bu arada:)))

      Sil
  2. Bağ bahçe işlerinden hiç anlamıyorum. Ailede uğraşan olmayınca uzak kaldım hep. Çok emek istediği belli. Domates de çok tatlıymış. :))
    Fotoğraf eğitimi almak isterdim ama ben bu tembellikle hiçbir şeye başlayamıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşim ve ben toprağı severiz. Hoş annemin çatısı adeta bahçe gibidir. Eşimin ailesinin de küçük bir bahçesi var. Ama bizim gibi tarlayla uğraşan kimse yok yakın çevremizde. Yazdığın hikayelere bakınca sana pek tembel denilmez sanırım..

      Sil
    2. Aldığım kararları, özellikle son birkaç ayda hiç uygulamaya geçemedim. Sınavlar, kurslar, online eğitimler her şeyi bıraktım. O yüzden dedim tembelim diye. Şu an tek mesaim romana vakit ayırmak zaten. Sanırım sarılacak bir onu bulmuşum, bırakmıyorum. :))

      Sil
    3. Kötü bir dönemden geçiyoruz. Pek çok anlamda bıkkınlık veren bir dönem. İnsan illa etkileniyor yaşananlardan. Geçecektir eminim sizin bırakmışlığınız da.

      Sil
  3. Ben sport adına sadece yürüyüş yapıyorum şehir içinde maske ile maalesef en mümkünü bu
    tırnaklar için bir çözüm bulursan yazar mısın ya benim de 2 yıldır acayip kırılıyor çıtır çıtır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürüyüşü ayrı severim. Aşırı sıcaklarda 8'den önce gidip dönmeye çalışıyorum. Bir de saat ilerledikçe kalabalık oluyor. Ama yürüyüş şekillenmeye- kilo vermeye yetmeyince yeni denemelere girdim. Dizimde biraz sıkıntı var. O izin verdiği oranda kardiyoyu seviyorum mesela.

      Sil
  4. Yalnız 2,5 saat çok ciddi bir zaman dilimi, dikkat etmekte fayda var:-) Hayırlı hasatlar olsun:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten çok uzun sürdüremem sanırım. Ama şu ara hoşuma gidiyor. En büyük sıkıntım sıcaklar. Sabah erken saatlerde yapmam gerekli sporu.

      Sil
  5. Resmen o kırmızı domatese ağzım sulandı :)) afiyet olsun. Bereketli olsun hasadiniz... 😊
    Ah biz kadınlar için ne o emli tırnaklar değil mi? 🙈 Çözüm bulursunuz umarım.
    Yalnız yürüyüş ve diğer aktı eker için iyi bir saat.
    Bu arda naçizane fikrimi paylaşmak isterim. Uzun zamandır araştırdım ve aralıklı oruç ile hem sağlıklı kilo kaybı oluyor hem de arınma. Denediniz mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aralıklı orucu yapıyorum ara ara. Genel olarak çok tüketen biri değilimdir zaten zor olmuyor benim için. Teşekkür ederim

      Sil
  6. oh menemen karpuz oh :) urlada değirmenci koyu mu ne vardııı :)

    YanıtlaSil
  7. Afiyet olsun ne güzel büyümüşler ☺️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder