Ağaç Ev Sohbetleri 95


 Ağaç Ev Sohbetleri'nin bu haftaki konusu deeptone'dan.

"Hangi ülkeleri kendinize yakın hissediyorsunuz veya seviyorsunuz? Hangi ülkelerin filmlerini, müziklerini, dizilerini, kitaplarını kendinize yakın hissediyorsunuz veya seviyorsunuz?"

 Çocukluktan gençliğe geçişte hep bir Mısır merakım vardı. Çünkü olmak istediğim meslek arkeologdu ve en sevdiğim eserler de Mısır'lılara aitti. Hoş bu o ülkeye yakınlık sayılmaz sanırım ama Mısır sanatını; piramitler, papirüs, mumyalama...cidden severim. İleri yıllarda Kızıldeniz'de dalış hevesim olmaya başladı. Eh yine oralara gitmeyi gerektiriyor. Şimdilik olamadı bakalım.

Fransız filmlerini bir tık daha çok seviyorum sanırım. Son dönem İran filmleri de ilgi alanıma girmeye başladı. 

Müzik konusunda da Fransız melodilerini severim. Ama Latin müzikleri, bazen Rus ezgileri, eski Türk klasikleri de es geçilemez.

Kitap konusunda ülke seçemem sanırım. Genelde yazar tercihlerim vardır. Onlar da çeşitli ülkelerden olabilir. Hoş yeni yeni yazarlar tanıdıkça bu anlamda yelpaze genişliyor ya olsun.

Tabi ki İspanyıo ve İtalyan erkekleri de yakışıklılıkları ile ilgi alanıma girerler. Bazen Deniz sorar bana işte satranç turnuvası vardır şu mu kazanır bu mu kazanır ülkesini sorarım. Şu ülkedense yakışıklıdır o kazanır diye takılırız:)))

Yorumlar

  1. Arkeoloji benim de ilgimi çekiyordu. İlginç bir meslek alanı bence. :)
    Fransız filmi hiç izlemedim galiba aklıma gelmiyor şu an. Geçenlerde bir bakayım dedik seslerine hiç alışık olmayınca izleyemedim. Benim kulak hep Korece, Japoncaya alışmış tabi. İngilizce bir şey izlemeyi bile pek sevmem.:)

    YanıtlaSil
  2. deep de okuyunca akşam epey bir düşündüm açıkçası. gittiğim bir kaç ülkeyi orada gördüğüm insanları
    yapı olarak sanırım İtalyanlrın hareketi var bende coşkulu, el kol hareketi yaparak konuşan biriyim. ama şöye bir yerslik var kuzeyliler kadar da kuralcıyım :)
    Edebiyat ile ilgili tartışmaya kapalı tabiki Rus'cuyum :)

    YanıtlaSil
  3. italyan erkekleri e tabii :) fransız sineması dünyanın en iyisi, ikinci de italya :) iran ise en özel :) kızıl deniz de hıms sharm el sheikh, dalma yeri, gitmeli hıhıms :)

    YanıtlaSil
  4. İlgilerinizin tamamı sanat odaklı ve bu anlamda Fransızlar, Fransa benim içinde önde gelen ülkelerden 🙏☺️

    YanıtlaSil
  5. Mısır oldukça gizemli ve cezbedici bence de.Fransızca şarkıların farklı ve hoş bir tınısı var fakat hareketli şarkılarda tüm büyü kayboluyor bence.Melankoliklik yaraşıyor gibi :)

    YanıtlaSil
  6. Mısır'ın tarihi müthiş. Benim de gezip görmek istediğim ülkelerden biri. Yazınızı elimde olmayan nedenlerden ötürü ancak bir hafta sonra okuyabiliyorum:) Fransızca güzel bir dil ve müziğe yakışıyor, ben de çok severim. İspanyol ve İtalyan erkeklerinin yanı sıra mutfakları da iyidir:))

    YanıtlaSil
  7. Gençken arkeolojiye meraklıydım, şimdi de belgeselleri ilgiyle izlerim. Mısır ile ilgili kitapları da severim. Avrupa Sineması tercihim 👍

    YanıtlaSil

Yorum Gönder