Bir Dinazorun Anıları


 Aslında çok bilinen bir kitabı nedense sıkıcıdır diye hep ötelemiştim. Bahar dönemi kitap listesine ekledim ama yine çekinceliydim. Önce Deniz okudu kitabı. Okurken sürekli Mina Urgan şununla tanışmış, şunu yapmış, bunu da tanıyormuş diye anlatıp durdu. Yani bir nevi kitabın promosyonunu yaptı çocuk bana:)))

Mina Urgan, oldukça zengin ve burjuva kökenli bir ailede doğmuş. 15 yaşına kadar da bu zenginliği belli oranda yaşamış. Ama zaman içinde aileden gelenler satıla satıla erimiş. Kendi anlatımıyla buna çok memnun; bu sayede hayatı öğrendim diyor. Annesinin babasının Büyükada'da evleri varmış. Şu an orada bir evin değeri ne kadardır acaba? Evler....

Mina Urgan, İngiliz Edebiyatı Profesörü. Yıllarca İstanbul Üniversitesi'nde hocalık yapmış. İngiliz edebiyatından çok sayıda çeviri yapmasının yanı sıra kendi yazdığı kitapları var. Bir Dinazorun Anıları bunlardan biri. 

Çok içten, dobra dobra bir dili var kitabın. Sanki yazar karşınıza geçmiş anatıyor. Hatta şöyle karşılıklı konuşasınız geliyor onunla. Onca varlığın içinden gelip komünist olmuş bir kişi. Sosyal devlete inanmış, adalet için savaşmış, eylemlere katılmış. 

Kitapta çocukluğu, gençliği, siyasal yaşamını anılarla anlatıyor. Anılarını okurken ne kadar şanslı biri diye düşünmeden edemiyor insan. Kendisi de yazmış ya İstanbul'un en güzel zamanları görmüş, demokrasinin demokrasi olduğu zamanlarda yaşamış. Kadına haklar verildiğinin canlı tanığı, ilk içkisini Atatürk ikram etmiş, denizde yüzerten Troçki'nin kayığı ile karşılaşmış. Aziz Nesin, Abidin Dino, Sait Faik arkadaşlarından bir kaçı.

Yorumlar

  1. Ay benim de hep aklımdaki kitaplardan iyi oldu sen de gördüğüm. Okuyayim

    YanıtlaSil
  2. Çok önce okumuştum bu kitabı. Mina Urgan'a hayran kalmıştım. Detayların çoğu silinmiş hafızamdan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet eski bir kitap, ben çok geç okumuşum malesef. İşte ön yargılar...

      Sil
  3. ben de okurken ne kadar şanslıymış diye düşünmüştüm :-)) bundan sonra bir dinazorun gezileri kitabını da okumanı tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o kitap da aklımda. Bir sonraki şenlik kitapları arasına eklenecek umarım.

      Sil
  4. Her ne kadar zenginlik tükensede aileden gelen bazı şeyler ister istemez sosyal stayüyü, yaşam şeklini muhafaza etmelerine ve daha farklı bir yaşam sürmelerine sebep oluyor insanların. Teşekkürler öneri için 🙏 ☺️

    YanıtlaSil
  5. Henüz hiçbir kitabını okumadım. Umarım tanışacağız kendisiyle bir gün.

    YanıtlaSil
  6. Nasil severek okumustum,nasil bayilmistim kendisine kitap ciktigi zaman.Karsima ciksa yine zevkle okuyacagima eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir kez daha okunacak kitaplardan, teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  7. çok severim bu teyzenin edebiyat kitaplarınııı :)

    YanıtlaSil
  8. Ben de okumak istiyorum o kitabı. Dili çok samimi, keyifle okunacağından eminim.

    YanıtlaSil
  9. Yıllar önce okumuştum. Güzel kitaptı ve bir dönem çok popülerdi.

    YanıtlaSil
  10. Yıllar önce okumuştum. Buraya gelirken getiremedim ama kitaplarımi çok sevdiğim arkadaşıma verdim o okumuş kızı da okuyor ☺️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder