Oscar kazananları- Güncelleme


Amerikan Sinema Sanatları ve Bilimleri Akademisi tarafından düzenlenen Oscar Ödül Töreni 26 nisan pazartesi günü gerçekleşecek. Yıllardır filmlerden çok kırmızı halı geçit töreni ile de ekranları süsleyen töreni bu yıl fiziki katılımla gerçekleştirilecekmiş. Corona önlemlerinde bakalım nasıl olacak.

İlk kez geçen yıl Oscar adayı filmleri öncesinde izlemeye başladım. Bu yıl ise neredeyse hepsini tamamladım. Bu konuda ne kadar iyi olabilirim bilmiyorum ama seyrettiklerime bakarak tahminlerimi paylaşmak istedim. 

En iyi film

The Father
Judas and the Black Messiah
Mank
Minari
Nomadland en iyi film seçildi.
Promising Young Woman
Sound of Metal
The Trial of the Chicago 7

Filmlerin tamamını izledim. En sevdiğim  The Trial of the Chicago 7 oldu. Sound of Metal de duymayan birini onun sessizliğinde verdiği için güzeldi bence.


En iyi yönetmen

Thomas Vinterberg – Another Round
David Fincher – Mank
Lee Isaac Chung – Minari
 
Chloé Zhao - Nomadland kazandı
Emerald Fennell – Promising Young Woman

Chloé Zhao alır sanki ödülü. Nomaland belgesel tadında güzel bir filmdi.

En iyi erkek oyuncu

Riz Ahmed – Sound of Metal
Chadwick Boseman – Ma Rainey’s Black Bottom
Anthony Hopkins – The Father kazandı
Gary Oldman – Mank
Steven Yeun – Minari

Riz Ahmed ve Anthony Hopkins arasında kaldım ben. Ama bundan önceki ödülleri genelde Boseman toplamış. 


En iyi kadın oyluncu

Carey Mulligan – Promising Young Woman
Andra Day – The United States vs. Billie Holiday
Viola Davis – Ma Rainey’s Black Bottom
Frances McDormand – Nomadland kazandı
Vanessa Kirby – Pieces of a Woman

The United States vs. Billie Holiday filmini izlemedim. Frances McDormand oynamıyor adeta yaşıyor rolünü. Carey Mulligan da oldukça iyiydi. Bakalım göreceğiz artık kim kazanacak.


En iyi yardımcı erkek oyuncu

Daniel Kaluuya – Judas and the Black Messiah
Leslie Odom Jr. – One Night in Miami
Sacha Baron Cohen – The Trial of the Chicago 7
Lakeith Stanfield – Judas and the Black Messiah
Paul Raci – Sound of Metal

Film gibi filmde en sevdiğim oyuncu Sacha Baron Cohen kazanır umarım.

En iyi yardımcı kadın oyuncu

Youn Yuh-jung – Minari
Amanda Seyfried – Mank
Maria Bakalova – Borat Subsequent Moviefilm
Glenn Close – Hillbilly Elegy
Olivia Colman – The Father

Süper anneanne Youn Yuh-jung olabilir.

Animasyonlardan sadece 2 tanesini izleyebildim. Belgesellere de niyetim vardı yetişmedi ama bundan sonraki zaman diliminde izleyeceğim.


 


Yorumlar

  1. Az önce Oytunla Hayatın sayfasını ziyaret ettim ve onun tahminlerine de göz attım:-) Ortak tahminleriniz olduğu gibi farklılıklar da var, bakalım merakla bekliyorum sonuçları:-)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel takip etmişsin, bu aralar hiç yabancı film izleyemiyorum.
    Oscar dünya çapında merak uyandıran bir konu. Bu sefer sanal ortamda olur sanırım, yoksa gerçek tören mi olacak? Kim kazanacak? tüm dünyanın ilgisini çeken konulardan biri..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tvden tamamen koptum. Eşim genelde zaplama olayını sever o tv başındayken bilgisayardan film izliyorum ben de.

      Sil
  3. http://zamanikahve.blogspot.com/2021/04/oscar-odul-torenime-hosss-geldiniiizzzz.html

    YanıtlaSil
  4. http://oytunlahayat.blogspot.com/2021/04/ve-final-2021-tahminlerim.html

    YanıtlaSil
  5. Selam..evet yaa çok heyecanlı..benimde tahminlerim var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim tahminler tutmadı. Politika işte:(((

      Sil
  6. Ben kadın oyuncu dalında çok kararsız kaldım ve duygusal bağımıkullandım tercihimde.
    Film konusunda farklı tahminlerde bulunmuşuz, bu farklılıkları seviyorum ben :)
    Bakalım neler olacak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nomaland'ın alacağı hep söylendi ya benim gönlüm başkasına kaydı işte:(((

      Sil
  7. Bu yıl pandemiden filmlere vurdum sanki ben kendimi. Dizi, film, kitap, spor, mecburi yemek ve temizlikle geçiyor hayatım.

    YanıtlaSil
  8. bu sene oskar adaylarını izleyemedim, dizi izlemekten, ya ne diziler var yaa. nomadland ve druk'u aylar önce izlediydim, iki film de mükemmel olduğu için blogda herkese izleyin bu iki filmi diyordum, diğerlerini izlemesem de ta aylar önce instaya koydum bu iki filmi ve bunlar alır oskarı diyordum, ikisi de aday oldu, biri aldı :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder