Ağaç Ev Sohbetleri 86


 Ağaç Ev Sohbetleri'nin 86. haftası. Sonradan dahil olduğum sohbetler için ara ara yazmaya çalışıyorum. Bu haftanın konusunu deeptone'dan gelmiş.

"Çocukken size aile ve akrabalar tarafından yalanlar söylendi mi, kandırıldınız mı, inandırıldınız mı? Veya, siz yalanlar söyler miydiniz, hayali olaylar uydurur muydunuz? Masum yalanlar tabii ki, seni leylekler getirdi gibi"

 Çocukken çevremdeki kişilerden yalan söylendiğini anımsamıyorum. Hoş babaannem, onun mahallesindeki bazı yaşıtları cin olayına takılırlardı bira. Cin çarpmış, işte yaramazlık yaparsanız cinler gelir, öcü çıkar falan. Ama babaannemi pek sevmezdim, zorunlu değilsem de pek gitmezdim oralara. Belki ondan aklımda çok şey kalmamış. 

Annem açık bir kadındı. Bir kız çocuğu olarak yaşayacağım büyüme sancılarını endişelenmeme izin vermeden önceden açıkladı. Şehir efsanelerine maruz kalmadım yani.

Ben çocuklarıma masum da olsa yalan söylemedim. Genelde onların yaşına uygun açıklamalar yaptım hep. Hoş şimdiki çocuklar bizim gibi değil acayip bir bilgi bombardımanı var, sosyal medya var, ellerinde telefonlar, internet... Her istediklerine ulaşıyorlar. Pek bizim masum yalanlarımıza kanacak durumda değiller yani:)))

Yorumlar

  1. Ben de düşündüm yalan hatırlayamadım yani mutlaka söylemesindir ama hatiamadigima göre önemli bir şey değilmiş demek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet söylenmiştir sanırım ama dediğim gebi bende de kalan bir şey yok.

      Sil
  2. Sizin de belirttiğiniz gibi zamane çocukları çok fazla bilgiye, yalan yanlış ulaşma imkanına sahip ve bu gerçekten tehlikeli bir durum... Bizi de girmemizi istemedikleri yerler konusunda benzer yalanlarla kandırırlardı ama açıkçası işe de yarardı :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Girilmemesi gereken yerler olurdu tabi ki ama sanırım nedeni söylenirdi. Hiç bu tarz kandırmalar anımsamıyorum.

      Sil
  3. Şehir efsaneleri tabiri iyiydi :) Gerçekten şimdilerde çocuklara yetişmek daha zor her yer telefon, bilgisayar... Bizden daha uyanık yetişiyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukları kandırmak artık daha zor. Çoğu bilgili ve iletişime açıklar. Okuyorlar

      Sil
  4. bol bol sırıttım okurken :)

    YanıtlaSil
  5. Aileler de bizler de içinde bulunduğumuz zamanda, bizde olan neyse en iyisini vermeye çalıştık sanırım. Cinler periler oyyy..ben ne kadar korusam da çocukların arkadaşları ailelerinden duyduklarını anlattı ve bir dönem cidden korkuttu bu mevzuu onları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cinler periler konusunu hiç duymadım çocuklardan. Dini şeyler olmuş ama özellikle benim küçük saçmalıklara hiç papuç bırakmaz. Belki cinsel şeyler konuşuyorlardır ya bana yansıyan birşey olmadı.

      Sil
  6. Yorum yaptığımı sanıyordum, çıkmayınca şaşırdım. Belki ben yanlış hatırlıyorum. Yalanın her türlüsüne karşı biri olarak düşüncelerinizi takdir ediyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlla yorumlar güzeldir ama dostlar arasında lafı olmaz. Bazen okursunuz yazıyı o an yorum yazamazsınız, bazen yazacak birşey akla gelmez...

      Sil
  7. Çocuklar fena. Sen unu da mı biliyorsun oluyoruz hatta.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder