Yeni yeni açılımlar içindeyiz...

 

Yeni yeni normallerimiz, yepisyeni açılımarımız oldu yine. Sizin iliniz hangisi bilmiyorum ya biz turuncuyuz. Yani az buçuk açılıyoruz. Cumartesi sokakta, pazar evdeyiz. 21-05 arası evde diğer saattlerde düğün, restoran, avm, kafe, kıraathane vs. serbest bize. Ama halı sahata maç yapamayız, lise öğrencileri okula gidemez.

Açık ve net olarak ben açılmadan yanayım artık. Bazı kesimler çok rahat hareket ederken, kalabalık kutlamalar-toplantılar yaparken, evi olan rahatça sahil yerlerinde dolaşabilirken...bir kesim balkonu bile olmayan evlere mahkum edildi. Yaş dediler tüm haklarını ladılar insanların elinden. Artık ciddi sağlık sorunlarından bahsediliyor. Alzhiemer, yürüme sıkıntısı, kas sorunları. 

Sonra ben kendi adıma hafta sonu dışarı çıkabilirsem zaten avmye gitmeyeceğim. Giden hafta sonu yasak varken de gidiyordu. Yani bilinçsizseniz yasak bir işe yaramadı. Ama bir taraftan da vakaların arttığı söyleniyor. Dün 12 binlere yaklaştı günlük vaka sayısı. TTB, mutsyonlu virüsün hızla yayıldığını açıkkladı. Ne denebilir ki bazı uzmanların bile dediği gibi "yaşayıp göreceğiz ne olacağını"
 



Yorumlar

  1. Ben de tam olarak böyle düşünüyorum. Sadece Türkiye değil, hangi ülkeye baksam ne yapacağını şaşırmış durumda. Herkes maske, mesafe kuralına uysa (ve iş yerleri ona göre müşteri alsa ve gayet ciddi yaptırımları olsa bunu yaparken) virüs de kontrolsüz çoğalmayacak bence. Rahatlama, açılma olmalı ama herkesin (başta devlet büyüklerinin(!)) tüm kurallara harfiyen uyması lazım.
    En çok üzüldüğüm kesim eve kapatılan yaşlılar ve eğitimden yoksun çocuklar/gençler. Nasıl bir kayıp! Her anlamda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef belli bir kesimin kuralları hiçe sayması insanların salmasına neden oldu. Üstelik "virüs palavra" diyen büyük bir kesim var. Fatura ekonomiye katkısı yok diye çocuk ve yaşlılara kesildi. Diyorum hep biz şanslıyız bahçe-tarla var. Ama yüreyüşe çıkamayan çıkmaya korkan bir kesim var.

      Sil
  2. Valla inşallah yaz dönemi acilmasi gibi olmaz da bir anda patlamaz yine vakalr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha beter olacak sanki. Şimdi işe mutsyonlar girdi...

      Sil
  3. Ilk soruyu anlamadım ben 😂
    Bizde çocuklarla yasak saatlerine uyuyorduk ama büyüğünü okula verince yasak hakgetire oldu. Küçüğü de geliyor bizle. Yasak olan saatlerde sokaklardayiz mecbur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben düşünmedim bile. Twitter yıkılıyordu o gün. 2 tanesini aldım buraya.

      Sil
  4. Havuz problemlerine döndü bu iş gerçekten:)))

    YanıtlaSil
  5. Bizde turuncugillerdeniz:-)) Baskı ve protestolar açılımı sanki zorunlu kıldı ama vakalar artıyor derken bunun yapılması korkunun başka olduğunu düşündürüyor bana... Hepimiz için hayırlısı 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Protestolar haklı. Am ekonomik destek olup bir süre kapanma olsa çözerdik bu işi. Parayı birilerine değil de esnafa vermek tercih olmalıydı.

      Sil
  6. artık herkes daha serbest illere gidip nişan düğün filan yapcakmış dı maaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatta komşu ilde gün falan:))) Vardı bunun esprileri de. Mesela biz İzmir'den Manisa ya da Aydın'a takılabiliriz. Mersin'de oturup pazar Adana'da içecem diyen var.

      Sil
  7. Bir ay kadar önce ortam daha iyiydi açmadılar inatla.Şimdi yine salgın arttı ,ortamları açıyorlar. İstanbul'da bizde turuncuyuz ama inanasım gelmiyor.Tam kapanmadıktan sonra bence de kısmi yerine heryeri açsınlar insanlar oto-kontrol yoluyla kendilerine mukayyet olsunlar. Hayırlısı artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ay önce kongreler yoktu işte. Resmin kapalı yerlerde hıncahınç dolu ortamlar...oradan çıkan şehirlere dağıldı. Benim de düşüncem o. Kendini bilen koruyor. Hem kendisini hem aile büyüklerini. Bilmeyen zaten salmış durumda.

      Sil
  8. Twitter çok iyi zaten. Benim en sık dolandığım sosyal medya. Ve en çok güvendiğim

    YanıtlaSil
  9. bizim de turuncu ama aslında kırmızı olması gerekirdi zaten 1-2 hafta içinde her yer kırmızıya dönecek sorun yok :-((

    YanıtlaSil
  10. O rakamlara baştan beri inanmadım, cenazeye gidip ardından özür dileyen öngörüsüz bir sağlık bakanını artık ciddiye almam mümkün değil maalesef. Baştan dürüst olunsaydı belki herşey daha kontrol altında olabilirdi, artık çok geç malum. Benim için şu an önemli olan tek konu okul açıkçası, çocukların huyu suyu değişti, yaşıtlarıyla bir arada olmaları lazım ve bu bence bilgiden daha önemli. İlişki kurma, sosyalleşme online görülen hayat bilgisi dersiyle öğrenilmiyor...
    Haftasonları evden çıkmayalı bir sene olmak üzere. Biz böyleyken, o hem virüslü olup hem de gezen insanlar da cidden adam öldürmeye tam teşebbüsten filan yargılanmalı, belki de yeni bir suç tanımı yapılmalı, virüs bulaştırma adında...
    İnsanlar hiç bu kadar darboğaza düşmemişti. Ama ülkede herşeyin giderek pahalılaşması, çaktırmadan sürekli ek vergiler getirilmesi, elde olan ne varsa satılıp hala vatandaştan medet umulması da çok can sıkıcı...Daha da çok şey söylenebilir ama işte...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder