Oscar adayları


 Son bir kaç yıldır iyi bir sinema izleyicisi olma yolunda ilerliyorum sanırım. Akşamları bir film ya da diziden bölüm seyretmek alışkanlık halini aldı. Bir de çeşitli blog yazarı arkadaşlarımızın yaptığı Oscar adayı filmleri izleme etkinlikleri etkili oldu bu alışkanlığımda sanırım. Bu yıl var mı bir etkinlik bilemiyorum denk gelmedim ben. Ama hazır açıklanmışken bulabildiklerimi izlemeye başladım...

İzlediklerime artı işareti koydum

En iyi film:

  • The Father+
  • Judas and the Black Messiah+
  • Mank+
  • Minari+
  • Nomadland +
  • Promising Young Woman +
  • Sound of Metal+
  • The Trial of the Chicago 7 +

En iyi erkek oyuncu:

  • Riz Ahmed - Sound of Metal+
  • Chadwick Boseman - Ma Rainey's Black Bottom+
  • Anthony Hopkins - The Father+
  • Gary Oldman - Mank+
  • Steven Yeun - Minari+

En iyi kadın oyuncu:

  • Viola Davis - Ma Rainey's Black Bottom+
  • Andra Day - The United States vs Billie Holiday
  • Vanessa Kirby - Pieces of a Woman+
  • Frances McDormand - Nomadland +
  • Carey Mulligan - Promising Young Woman +

 

En iyi yardımcı erkek oyuncu:

  • Sacha Baron Cohen - The Trial of the Chicago 7+
  • Daniel Kaluuya - Judas and the Black Messiah+
  • Leslie Odom Jr - One Night in Miami…+
  • Paul Raci - Sound of Metal+
  • Lakeith Stanfield - Judas and the Black Messiah+

En iyi yardımcı kadın oyuncu:

  • Maria Bakalova - Borat Subsequent Moviefilm
  • Glenn Close - Hillbilly Elegy+
  • Olivia Colman - The Father+
  • Amanda Seyfried - Mank+
  • Youn Yuh-jung - Minari +

En iyi yönetmen:

  • Thomas Vinterberg - Another Round+
  • David Fincher - Mank+
  • Lee Isaac Chung - Minari+
  • Chloé Zhao - Nomadland +
  • Emerald Fennell - Promising Young Woman +

En iyi uyarlama senaryo:

  • Borat Subsequent Moviefilm
  • The Father+
  • Nomadland +
  • One Night in Miami…+
  • The White Tiger+

 

En iyi özgün senaryo:

  • Judas and the Black Messiah+
  • Minari+
  • Promising Young Woman (Yetenekli Genç Kadın) +
  • Sound of Metal+
  • The Trial of the Chicago 7+

En iyi animasyon:

  • Onward+
  • Over the Moon
  • A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon
  • Soul +
  • Wolfwalkers

 

En iyi belgesel:

  • Collective
  • Crip Camp
  • The Mole Agent
  • My Octopus Teacher
  • Time

Yabancı dilde en iyi film:

  • Another Round+
  • Better Days
  • Collective
  • The Man Who Sold His Skin
  • Quo Vadis, Aida?

 

En iyi sinematografi:

  • Judas and the Black Messiah+
  • Mank+
  • News of the World
  • Nomadland+
  • The Trial of the Chicago 7+

En iyi kostüm tasarımı:

  • Emma
  • Ma Rainey's Black Bottom
  • Mank
  • Mulan
  • Pinnochio

 

En iyi film kurgusu:

  • The Father
  • Nomadland
  • Promising Young Woman
  • Sound of Metal
  • The Trial of the Chicago 7

En iyi makyaj ve saç tasarımı:

  • Emma
  • Hillbilly Elegy
  • Ma Rainey's Black Bottom
  • Mank
  • Pinocchio

En iyi özgün müzik:

  • Da 5 Bloods
  • Mank
  • Minari
  • News of the World
  • Soul

En iyi özgün şarkı:

  • "Fight for You" - Judas and the Black Messiah
  • "Hear My Voice" - The Trial of the Chicago 7
  • "Husavik" - Eurovision Song Contest
  • "Io Si (Seen)" - The Life Ahead
  • "Speak Now" - One Night in Miami...

 

En iyi yapım tasarımı:

  • The Father
  • Ma Rainey's Black Bottom
  • Mank
  • News of the World
  • Tenet

En iyi ses kurgusu:

  • Greyhound
  • Mank
  • News of the World
  • Soul
  • Sound of Metal

En iyi görsel efekt:

  • Love and Monsters
  • The Midnight Sky
  • Mulan
  • The One and Only Ivan
  • Tenet

En iyi kısa animasyon:

  • Burrow
  • Genius Loci
  • If Anything Happens I Love You
  • Opera
  • Yes-People

 

En iyi kısa belgesel:

  • Colette
  • A Concerto Is a Conversation
  • Do Not Split
  • Hunger Ward
  • A Love Song for Latasha

En iyi kısa film:

  • Feeling Through
  • The Letter Room
  • The Present
  • Two Distant Strangers
  • White Eye

Listeyi bbc sitesinden aldım.

 

 

 

Yorumlar

  1. Ben çok kötü bir izleyiciyim :( sizlere o kadar özeniyorum ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de daha yeni bu sinema sevdam. Yani bu kadar çok seyretmem. Vakit belki de yetiyor.

      Sil
  2. Ben de başladım izlemeye Saadet.
    Geçen senelerde Sibel'in altın Küre adayları ile başlayan etkinliği de hoş olmuştu, dolayısıyla oscar adaylarının çoğunu açıklanmadan izlemiştik :)
    İyi seyirler

    YanıtlaSil
  3. Yapmaktan en büyük keyif aldığım aktivitelerin başında filmleri SİNEMA'da izlemek geliyordu. Abartmıyorum hafta 2-3 filme gittiğim zamanlar olurdu.. Bir zamanlar tabi:-))

    YanıtlaSil
  4. Anthony Hopkins ismi tanıdık geldi.
    Diğerleri öyle yabancı ki
    Sinemadan ne kadar uzak kalmışım öyle. Yada bunlar hep yeni nesil oyuncular artık.
    Filmlerde öyle bilmiyorum hiçbirini.
    :))

    YanıtlaSil
  5. aaaa saol yaaaa, ilk kez sende gördüm listeyi şimdi, yaa geçen seneee, ebrar düzenlemişti etkinlik eveet, izleyelim bütün filmleri ve adayları seçelim diyee :)

    YanıtlaSil
  6. bu yazını son yazıma koyduuum :)

    YanıtlaSil
  7. Ben hepsini değil ama kısa animasyon, film ve belgeselleri izlerim :) Teşekkürler liste için.

    YanıtlaSil
  8. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  9. The trial of Chicago çok güzeldi. Bu ara ben de yeni birşey izleyemedim okumaya daldım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder