Son bir kaç yıldır iyi bir sinema izleyicisi olma yolunda ilerliyorum sanırım. Akşamları bir film ya da diziden bölüm seyretmek alışkanlık halini aldı. Bir de çeşitli blog yazarı arkadaşlarımızın yaptığı Oscar adayı filmleri izleme etkinlikleri etkili oldu bu alışkanlığımda sanırım. Bu yıl var mı bir etkinlik bilemiyorum denk gelmedim ben. Ama hazır açıklanmışken bulabildiklerimi izlemeye başladım...
İzlediklerime artı işareti koydum
En iyi film:
- The Father+
- Judas and the Black Messiah+
- Mank+
- Minari+
- Nomadland +
- Promising Young Woman +
- Sound of Metal+
- The Trial of the Chicago 7 +
En iyi erkek oyuncu:
- Riz Ahmed - Sound of Metal+
- Chadwick Boseman - Ma Rainey's Black Bottom+
- Anthony Hopkins - The Father+
- Gary Oldman - Mank+
- Steven Yeun - Minari+
En iyi kadın oyuncu:
- Viola Davis - Ma Rainey's Black Bottom+
- Andra Day - The United States vs Billie Holiday
- Vanessa Kirby - Pieces of a Woman+
- Frances McDormand - Nomadland +
- Carey Mulligan - Promising Young Woman +
En iyi yardımcı erkek oyuncu:
- Sacha Baron Cohen - The Trial of the Chicago 7+
- Daniel Kaluuya - Judas and the Black Messiah+
- Leslie Odom Jr - One Night in Miami…+
- Paul Raci - Sound of Metal+
- Lakeith Stanfield - Judas and the Black Messiah+
En iyi yardımcı kadın oyuncu:
- Maria Bakalova - Borat Subsequent Moviefilm
- Glenn Close - Hillbilly Elegy+
- Olivia Colman - The Father+
- Amanda Seyfried - Mank+
- Youn Yuh-jung - Minari +
En iyi yönetmen:
- Thomas Vinterberg - Another Round+
- David Fincher - Mank+
- Lee Isaac Chung - Minari+
- Chloé Zhao - Nomadland +
- Emerald Fennell - Promising Young Woman +
En iyi uyarlama senaryo:
- Borat Subsequent Moviefilm
- The Father+
- Nomadland +
- One Night in Miami…+
- The White Tiger+
En iyi özgün senaryo:
- Judas and the Black Messiah+
- Minari+
- Promising Young Woman (Yetenekli Genç Kadın) +
- Sound of Metal+
- The Trial of the Chicago 7+
En iyi animasyon:
- Onward+
- Over the Moon
- A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon
- Soul +
- Wolfwalkers
En iyi belgesel:
- Collective
- Crip Camp
- The Mole Agent
- My Octopus Teacher
- Time
Yabancı dilde en iyi film:
- Another Round+
- Better Days
- Collective
- The Man Who Sold His Skin
- Quo Vadis, Aida?
En iyi sinematografi:
- Judas and the Black Messiah+
- Mank+
- News of the World
- Nomadland+
- The Trial of the Chicago 7+
En iyi kostüm tasarımı:
- Emma
- Ma Rainey's Black Bottom
- Mank
- Mulan
- Pinnochio
En iyi film kurgusu:
- The Father
- Nomadland
- Promising Young Woman
- Sound of Metal
- The Trial of the Chicago 7
En iyi makyaj ve saç tasarımı:
- Emma
- Hillbilly Elegy
- Ma Rainey's Black Bottom
- Mank
- Pinocchio
En iyi özgün müzik:
- Da 5 Bloods
- Mank
- Minari
- News of the World
- Soul
En iyi özgün şarkı:
- "Fight for You" - Judas and the Black Messiah
- "Hear My Voice" - The Trial of the Chicago 7
- "Husavik" - Eurovision Song Contest
- "Io Si (Seen)" - The Life Ahead
- "Speak Now" - One Night in Miami...
En iyi yapım tasarımı:
- The Father
- Ma Rainey's Black Bottom
- Mank
- News of the World
- Tenet
En iyi ses kurgusu:
- Greyhound
- Mank
- News of the World
- Soul
- Sound of Metal
En iyi görsel efekt:
- Love and Monsters
- The Midnight Sky
- Mulan
- The One and Only Ivan
- Tenet
En iyi kısa animasyon:
- Burrow
- Genius Loci
- If Anything Happens I Love You
- Opera
- Yes-People
En iyi kısa belgesel:
- Colette
- A Concerto Is a Conversation
- Do Not Split
- Hunger Ward
- A Love Song for Latasha
En iyi kısa film:
- Feeling Through
- The Letter Room
- The Present
- Two Distant Strangers
- White Eye
Listeyi bbc sitesinden aldım.
Ben çok kötü bir izleyiciyim :( sizlere o kadar özeniyorum ki
YanıtlaSilBenim de daha yeni bu sinema sevdam. Yani bu kadar çok seyretmem. Vakit belki de yetiyor.
SilBen de başladım izlemeye Saadet.
YanıtlaSilGeçen senelerde Sibel'in altın Küre adayları ile başlayan etkinliği de hoş olmuştu, dolayısıyla oscar adaylarının çoğunu açıklanmadan izlemiştik :)
İyi seyirler
Yapmaktan en büyük keyif aldığım aktivitelerin başında filmleri SİNEMA'da izlemek geliyordu. Abartmıyorum hafta 2-3 filme gittiğim zamanlar olurdu.. Bir zamanlar tabi:-))
YanıtlaSilAnthony Hopkins ismi tanıdık geldi.
YanıtlaSilDiğerleri öyle yabancı ki
Sinemadan ne kadar uzak kalmışım öyle. Yada bunlar hep yeni nesil oyuncular artık.
Filmlerde öyle bilmiyorum hiçbirini.
:))
aaaa saol yaaaa, ilk kez sende gördüm listeyi şimdi, yaa geçen seneee, ebrar düzenlemişti etkinlik eveet, izleyelim bütün filmleri ve adayları seçelim diyee :)
YanıtlaSilbu yazını son yazıma koyduuum :)
YanıtlaSilBen hepsini değil ama kısa animasyon, film ve belgeselleri izlerim :) Teşekkürler liste için.
YanıtlaSilPaylaşım için teşekkürler :)
YanıtlaSilThe trial of Chicago çok güzeldi. Bu ara ben de yeni birşey izleyemedim okumaya daldım.
YanıtlaSil