Okuma Şenliği Kış final


 Okuma Şenliği Kış bitti, yani bahar geldi:))) Kışı sevmeyen ben bu durumdan fena halde hoşnutum. Bir de hafta sonu açılsak, şöyle dağlara falan kendimizi atıp gezebilsek pek güzel olacak.

Uzun süredir kitaplarımı tamamladığım ilk şenlik oldu. Hep eksik kalıyordu. Hatta artı kitap bile okudum. Hoş sayfa sayalıranın iraz az olması da bu tamamlamada etken oldu sanırım. Sevgili Nilgün'ün düzenlediği şenlikte şimdi bahar listesini bekliyoruz.

1.Kategori (10 puan):İsminde “KIŞ” mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların “KIŞ” mevsiminde geçtiği bir kitap.

Kilimanjaro'nun Karları/ Ernest Hemingway/ Varlık Yayınları/126 sayfa

2.Kategori (10 puan):Anton Pavloviç Çehov veya Virginia Woolf veya Jack London'dan bir kitap.

Ademden Önce/Jack London/ Morpa Kültür/ 199 sayfa

3.Kategori (10 puan):Mehmet Akif Ersoy veya Necip Mahfuz veya Ahmet Mithat Efendi'den bir kitap.

Dilenci/Necip Mahfuz/ Bordo-Siyah/ 159 sayfa

4.Kategori (10 puan):Hasan Ali Yücel Klasiklerinden bir kitap.

Evde Kalmış Kız/ Honore de Balzac / İş Kültür Yayınları/153 sayfa

5.Kategori (10 puan):Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK ile ilgili bir kitap.

Uzun Beyaz Bulut, Gelibolu / Buket Uzuner/ Everest Yayınları/ 323 sayfa

6.Kategori (20 puan):Şiir ve tiyatro türünde iki kitap. 

Yanlışlıklar Gecesi/ Oliver Goldsmith/ Cumhuriyet Dünya Klasikleri/111 sayfa

Bir Yaz Gecesi rüyası/ W. Shakespeare/ Remzi Kitabevi/119 sayfa

7.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan):Kapağındaki baskın rengin Mavi olan iki kitap.

Şeytanın Günlüğü/  Lenoid Andreyev/ İş Kültür/ 198 sayfa

Sineklerin Tanrısı/ William Goldıng/ Türkiye İş Bankası Yayınları/261 sayfa

8.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan):Kendi adınız ve soyadınızın başharfleri ile başlayan iki kitap.

Uykunun Kardeşi/ Robert Schneider/ İletişim/190 sayfa

Son Vurgun/ Peter Spiegelman/Sonsuz Yayınları/391 sayfa

9.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 30 puan):Adında aynı kelimeler geçen üç kitap.

Bir Elin Sesi Var/Anthony Burgess/ Türkiye İş Bankası/ 193 sayfa

Bir Adam Bir Cinayet/ Jakob Arjouni/Can Yayınları/159 sayfa

Bir Kuzey Macerası/ Jack London/ İş Bankası Kültür Yayınları/ 51 sayfa

10.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 30 puan):Adının baş harfleri K, I, Ş ile başlayan 3 kitap.

Kızıl Babalar/ Andrei İllesch/ Sel Yayıncılık/ 168 sayfa 

Irgat Siman/ Ivo Andriç/ Cem Yayınevi/ 242 sayfa

Şarap ve Tanrı/ Kamil Sarhanlı/ Maya Kitap/149 sayfa

11.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 30 puan):Bir üçleme yada bir serinin üç kitabı.

Bereket Denizi serisi - Yukio Mişima - Can Yayınları

Bahar Karları/ 378 sayfa

Kaçak Atlar/ Can Yayınları/ 416 sayfa

Şafak Tapınağı / Can Yayınları/319 sayfa

 

20 kitap 4 bin 305 sayfa bitmiş. 200+ 150 (ekstralar)+43 eşittir  393 puan

Yorumlar

  1. iyi okuma yapmışsın tebrikler

    YanıtlaSil
  2. sineklerin tanrısı ve şeytanın günlüğü kafamı karıştıran kitaplardı
    mahfuzdan çok okuduama dilenciyi bilmiorum bak aklımda olsun çünkü aşığım kendisine
    bir kuzey macerası sanki var bende okurum 2021 içinde
    bereket denizi de bu seneki hedeflerimden
    bu dönem bahar listesine katılmayı umuyorum da hayırlsı artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her ikisi de güzl kitaplar. Sineklerin Tanrısı'nı iki kez okudum. Epey bir zaman önce okumuştum. Liseye giden çocuğumun ödevi olunca bazı ayrıntılar için yardım istedi, yeniden okudum ben de. Bereket Denizi'nin son kitabı var okunacak.

      Sil
  3. altı, sekiz, on daki bikaç kitabı duymadım hiç, bunun dışında ne liste olmuş valla çok iyi, andreyev oleey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Şeltanın Günlüğü senden tavsiyeydi. Şansa kütüphanede varmış hemen almıştım. Deniz'de okudu. Konu güzel ama iyi işleyememişler yorumunda bulundu hatta:))

      Sil
  4. Hem iyi kitaplar seçmişsiniz hem de iyi okumuşsunuz, tebrik ederim :) Şimdiden bahar için de iyi okumalar ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun. Elimden geldiğind bana birşeyler katacak kitapları okumaya çalışıyorum. Seçenek çok zaman az. Yetişemiyorum artık.

      Sil
  5. Tebrikler gerçekten keşke bende bu kadar okuyabilsem :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben okumayı oldum olası çok sevmişimdir. Hem çalıştığım hem de çocukların küçük olduğu dönem dışında okumalardan kopmadım. Çocuklar ders çalışırken işim yoksa ben de yanlarında kitap okumayı sevmişimdir.

      Sil

Yorum Gönder