Aigai Antik Kenti

Kıyıya uzak, dağın tepesinde kurulmuş ir artik kent Aigai.  Manisa Yunt Dağı, Köseler Mahallesi yakınlarındaki kent bir helen kenti. Aigai MÖ. 2.binin sonlarında Yunanistan'dan Anadolu'ya göçmüş Aioller tarafından kurulmuş. Aigai adı köken olarak keçi anlamına geliyormuş. Eh bu dağlarda olabilecek bir faaliyet sanırım.

Ben buraya daha önce fotoğraf gezisi için gitmiştim. İzmir'i cumartesi saldıkları ilk hafta da Deniz'in isteği ile gittik. O coğrafya dersinde Yunt Dağı'nı görmüş, merak etti. Aigai'den başlayalım gezeriz dedik ya öyle trekkin yapacak yer pek yokmuş. Ama antik kentin bulunduğu alan oldukça büyük. Kapladığı alan düşünüldüğünde toprak altında çok yapı vardır diye düşünüyorum.

Tiyatro alanı


 

Taş tahtlar diye düşündük biz. Herhangi bir açıklama ya da oturulmasına engel yoktu. Girilmemesi gereken yerleri çevirmişler, girişte de uyarıyorlar.





 Agora


 Bu fotoğraf antik kenti tepeden gösteriyor. Buradan aldım. Bir üstteki duvar dikkatli bakınca görülebiliyor. Bu arada giriş ücretsiz. Tripot yasak, büyük çanta yasak. Ben fotoğraf makinası sırt çantamı sokamadım. Daha önce mozaik çalanlar olmuş.

Yorumlar

  1. Harika bir yere benziyor. Teşekkürler paylaşım için:-) Antik kentler hem şehir dışında olması hemde bu dönemde tercih edilmiyor olması nedeni ile gezilecek en güvenli yerler diye düşünüyorum. Burayı listeme alıyorum ben:-) Tekrardan teşekkürler bu güzel yazı için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben genel olarak antik kentleri severim. Bir de dediğiniz gibi oldukça güvenli yerler şu dönemde buraları. Hem tarihi hem yürümeyi seviyorsanız güzel yer.

      Sil
  2. Ne güzel bir gezi olmuş :) Antik ve tarihi alanları gezmek ve oraların tarihini öğrenmeyi çok seviyorum, ülkemizde bu yerler çok değerli...
    Keyifli gezmeler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de severim. Malesef hepsini aklımda tutamasam da araştırıp öğrenmeye çalışırım.

      Sil
  3. Gezmek istediğim yerlerden biri. Ne zengin bir coğrafyaya sahibiz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çookkkk. Biz önceki yıl Antalya tarafını dolandık yarısını bile gezemedik 5 günde antik kentlerin. Gezilecek görülecek çok yer var.

      Sil
  4. bir gün salgın biterse gidicem işallah, senden listeye aldığım bikaç yer var, biri değirmendere gibi bişiydi galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değirmendere Malta Şelalesi var. Orayı mı kastettin acaba? Evet epey bir yer var gezrdiğimiz ve gezilecek bakalım. Bu yasaklarla nasıl olacak.

      Sil
    2. evet malta şelalesi :)

      Sil
  5. pek bilinen bir yer değilmiş, çok teşekkür ederim yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bilinmiyor yeri sapa ama büyük ve epey kalıntı olan bir antik kent. Bilinler aşırı kalabalık oluyor normal zamanlarda.

      Sil
  6. O kemerler, tiyatro alanı, arkadaki ağaçlar gezilip görülesi... İnsan neden mozaik çalar ki? Geçekten böyle gülünç engelleri gerekli kılacak olayların yaşanıyor olması üzücü olsa da o yerler şahaneymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte her yerde hırsızlık. Bir rahat bırakmadılar yeşili, tarihi, denizi....

      Sil
  7. Ulaşım bakımından hayli zor bir antik kent. İnsanlar ne amaç gütmüşler buralarda keçilerle birlikte yaşamak için, kim bilir. İlginç bir yer. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O dönem ne düşündüler de tee o dağın başına böyle bir kent kurdular hiç bilmiyorum. Ve nasıl kurdular? Ama güzel bir yer kesinlikle hele manzara müthiş.

      Sil
  8. İşinize yaramasına sevindim. Aslında tam gezi yazısı olmuyor benimki. Daha lokasyon-ulaşım bilgileri de olmalı belki de.
    Çanta girişi sıkıntı olunca eben de aynı şeyi düşündüm. Yedek lensi cebime koymak zorunda kaldım ki hiç güvenli değil. Malesef insanlar pis ve düşüncesiz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder