Ağaç Ev Sohbetleri 81


 Ağaç Ev Sohbetleri'nin bu haftaki konusu pek güzelmiş. Konuyu öneren arkadaşımız Günten Çapkın. 

Eğer hayvanlarla konuşabilme yeteneğiniz olsa hangi hayvanla konuşurdunuz? Hangi hayvanı kendinize yakın buluyorsunuz ve neler sorardınız?

Doğrusu böyle bir yeteneğim olsun isterdim. Börtü böcek çekmeyi seven biri olarak çok da işime yarardı. Soru değil de ricalarım olurdu. Mesela kelebekler; bazen sabahın köründe aramaya çıkıyorum kendilerini. En hareketsiz oldukları zamanmış. Çoğunlukla da bulamıyorum. Gün içinde peşlerinden koşturuyorum. Kelebeklerden poz vermelerini rica ederdim.

Mantisler; tarladaki diğer börtü böceğe mastislerin yerini sorardım. Öyle kamufle canlılar ki..

Tırtılları da seviyorum. Ama denk gelirse onlar hareketsiz zaten. Kertenkelelerden de modellik rica edebilirim mesela. Ve kuşlar. Onlarla iletişim de hiç fena olmazdı. Şöyle bir martıdan net çekene kadar bana doğru birkaç kez uçmasını rica etsem. Tam ön cepheden portre çeksem iyi olmaz mı yani...

Yorumlar

  1. Kedinin avına yaklaştığın gibi sessiz ve yavaş olmak gerekiyor kelebek için, o da tüm güne mal olabiliyor :) akşam gün batımında da çok hareketli değiller.Biri ile bu vakit uzun uzun oturduğumu biliyorum. O kadar yakınına girdim ki gözlerini bana diktiği hissediliyordu. Açıkçası azıcık ürkmedim de değil :) evet,poz versinler ,kaçmasınlar lütfen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir şekilde ortama uyum sağlamalı. Ama kırsal alanda çok sessiz yaklaşamıyorsunuz. Çalı, kurumuş ot, çimen...onlar bile bazen öyle sesli geliyor ki.Çok yakına girdiğim alarım oldu. Ama macro lens olmayınca iş zorlaşıyor. Işık yetersizliği mesela. Az bir kıpırtı bile netsizliğe neden oluyor.

      Sil
  2. Gülümsettiniz. :))
    Ne hoş olurdu sahi..

    YanıtlaSil
  3. Belli ki makro çekime ayrı bir ilginiz var:-)) Kelebek çekmek gerçekten zor bir iş:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet severim makro olayını. Böcekleri, çiçekleri...

      Sil
  4. aldım listeye koydum yazımın yorumlarına, gelcam yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman beklerim:)))) Ah bir gün çaya-kahveye de gelebilsen keşke.

      Sil
  5. Kelebekleri yakalamak zordur. Konya'daki kelebekler vadisine yolunuz düşerse bir sürü güzel fotoğraflar çekebilirsiniz. Oradaki büyük, mavi kelebeklere bayılıyorum. Yazınız güzel olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duymuştum orayı ama hiç gitmek nasip olmadı. Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  6. Kertenkelelerden modellik çok gülümsetti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şık canlılar bence. Yakından bir kaç kez görme şansım oldu. Sanat eseri gibiler.

      Sil
  7. Tam ön cepheden martı fotoğrafı gerçekten iyi olurdu :) Daha önce hiç öyle bir fotoğraf görmedim veya gördüysem de hatırlayamadım. Gidip birileri öyle bir fotoğraf çekmiş mi bakayım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gördüm diye anımsıyorum öyle bir kare. Olmayacak şey değil. Biraz şans (kuş size doğru gelecek) hazırlıklı olmak (o anda makina yüksek enstantanede olacak) hızla çekim. Taiuki bunlar hep tecrübe ve bol bol çalışmayla olacak şeyler sanırım.

      Sil
  8. Martıdan poz vermesini beklemek çok hoşmuş:) Kesin sinirli sinirli uçup dururdu, çekim için:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem ki sinirlenir miydi? Fena o hızla o gaga çarparsa deler adamı valla:)))

      Sil
  9. Neden olmasın:))) Niyetim kötü değil bir kaç kare çekip rahat bırakacağım onları....

    YanıtlaSil
  10. Yorumu yazdıktan sonra yayınla tuşuna bastığımda internetim gitti. Size ulaştı mı bilmiyorum. Belki tekrar olacak ama kelebek ve börtü böcekle konuşma yeteneği verilmesi gereken kişiler sizin gibi onlara zararı dokunmayan kişiler olmalı. Peygamber devesi yani mantis, görüntü olarak beni hep ürkütmüştür nedense:)

    YanıtlaSil
  11. yani foto çekmek için konuşmak istiyon :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder