Biraz fotoğraf çektim

Geçen salı günü kendi kendime "hadi" dedim sokağa çıktım. Uzun zamandır fotoğraf da çekmemiştim (ev içi hariç) yürüyüş- alışveriş hariç dışarı da çıkmamıştım. Pazartesi gecesi sıkı bir yağmur yağmıştı güzel yansımalar olur diye düşündüm. Şansıma bindiğim otobüste 4-5 kişiydik. Önce Konak tarafına gittim. biraz Saat Kulesi etrafında kuşlarla oynayan çıçukları çekti, sonra Cumhuriyet Meydanı tarafına yürüdüm. 9 eylülde kullanıma açılan nostaljik tramvayı da ilk kez çekmiş oldum. Gözüme büyükçe bir su birikintisi kestirip bekledim hatta. Yansıma çekeceğim ya.


Oradan Karantina parkı tarafına yürüdüm bu kez. Yol boyu insan fotoğrafı çekmeye çalıştım. Çok sevsem de beceremiyorum. İnsanlarla konuşup göz temasına girsem bile durum değişmiyor. Kasılıyorum ve netliği kadrajı es geçiyorum.



Deniz'in dersi bitince Devrim'le ikisi de katıldı bana. Beni yoldan alıp İnciraltı'na geçtik bu kez. İkisi bisiklete bindi, ben hem bisiklet hem çekimi sevmiyorum. İn bin zor oluyor. Makina çarpmasın falan. Biraz da oralarda taban teptim. (toplamda 4 saati bulmuştur sanırım. Akşama bitiktim) Epey bir çekim yaptım. Şu alttaki kareyi çekmek isteyince orada başka fotoğrafçılar vardı onlar da izin istediler çekmek için. Devrim epey bir suların içinde bisiklet sürdü.  Hatta ceple çekenler oldu.
 

Hem Konak tarafı hem de İnciraltı inanılmaz kalabalıktı. Bu kadarını beklemiyordum ben. Hava ılık olunca insanlar buralara akmış. Yani hafta sonu yasağı boş gibi. Hafta için çıkabilen (ki esnek çalışma olayı) sokaklarda. Devrim evden de çalıştığı için biz gitmiyorduk ya bu kez ben çıkıyorum deyince cepten hallemeye çalışırım diye geldi.

Yorumlar

  1. Çekimler çok güzel bakış açına sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Son fotoğraf hem yorucu hem de bir o kadar çekici :) Baksam olmuyor, bakmasam da olmuyor gibi :) Öyle ki emek vererek izlenmek istiyor :) Bu kadar arada kaldığım bir fotoğrafla pek denk gelmemiştim :) Bu açıdan bile değerli bir paylaşım :) Kuş ve köpek hoş; ilk fotoğrafı da sevdim, umarım bir gün her tarafına reklam giydirmesi yapmazlar bu tramvayın :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son fotoğraf sizi neden bu kadar etkiledi acaba? Benzeri epey kare çektim aslında. Onları da değerlendirmeni isterdim. Kuş ve köpek sevimli geldi, kuş köpeği takip etti çünkü. Ama köpek yatınca kuş çekti gitti. İnsanlar gelip geçtiği ve anlık olduğu için çok çekemedim.

      Sil
  3. İnsanlarla ilgili ne kolay ki zaten, fotoğraflarını çekmesi kolay olsun ? :)) Ama sıkmayın canınızı diğerlerinin güzelliği fazlasıyla yetiyor. Fotoğraflar nasıl hoşuma gitti anlatamam. Kameranıza sağlık. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sokak fotoğrafçılı çok güzel bir alan. İsterdim çekebilmeyi. Olmayınca olmuyor işte.Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Çok güzel resimler ben en çok ilkini beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. En sevilen o oldu sanırım...

      Sil
  5. Her biri ayrı güzellikte.
    :)
    Ama tramvay olanlar nedense ayrı bir güzel geldi bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında evden çıkarken tramvay hiç hesapta yoktu. Daha önce çekmediğim için sanırım. Hatta sadee haberlerden biliyordum. İlerde giden tramvayı görüp de yansıma çekme niyetim birleşince ugun bir yerlerde bekledim bir sonrakini.

      Sil
  6. Özellikle nostaljik tramvaya bayıldım, bide iyi kareler yakalamışsınız gözümüz gönlümüz açıldı. :)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel kareler. Kordon boyunca uzanan dalga desenli kaldırımlardan geriye az bir bölüm kaldı sanırım, yine de bir kısmı üçüncü fotoğrafınızda yerini almış. Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzeldir o dalgalı kaldırımlar. Ben de çok severim. Aslında yansımalı falan kareler de çektim ya buraya bir tane aldım.

      Sil
  8. İzmir:))) Aynen. İyot kokusu istiyorum diye diye kaç zamandır yakınıyordum. Aslında Urla imkanı var ama orada net sıkıntı (dersler malum)hafta sonu sokağa çıkılmıyor. Gitmedik haftalardır o yüzden. Bana deniz kıyısı yürüyüş çok iyi geldi.

    YanıtlaSil
  9. suyun içindee bisiklet sürülüyomuymuş yaa :) o tramvay nerden nereye gidiyo ki, ilk son durak nereleri imiş yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidiyormuş:)) aslında koca kişisi biraz direndi girmemek için, ayakkabısı da hiç uygun değildi ya. Sonra kendi de sevdi bu işi. Birazcık ıslandı işte.
      Tramvay alsancak limanı, Cumhuriyet Meydanı arasında. Yani yürümekten yavaş gibi görünen hızı. Zaten insanlar fotoğrafıı çekiyor, bildiğinden de yavaş sürüyor gibi.

      Sil
  10. tramvay fotoları harikasüper çekimler olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol, evet hoş kareler oldu. Gerisi de var aslında.

      Sil
  11. Ah tramvay ne şirinmış ☺️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder