The Queen’s Gambit

The Queen’s Gambit için kısaca Netflix'de yayınlanmış tek sezonluk müthiş bir dizi diyebilirim.İlk 3 bölümünü bir oturuşda izledim. Tamamını da izlerdim de ev hali olmuyor işte o kadarı.

Henüz yeni bir dizi, 2020 yapımı. Ben nette yorumlarla denk geldim diziye. Satranç oynamıyorum ama epey bir zaman Deniz'le birlikte turnuva turnuva dolaşmışlğım var. Hoş bizim turnuvalar bunlarla boy ölçüşemez ya olsun. Hatta önce Deniz'e dedim bak böyle bir dizi varmış diye.


The Queen’s Gambi'te annesi öldüğü için 9 yaşında yetimhaneye giden Beth'in hikayesi var. Buradaki hademeyi oynarken görünce satranca merak saran Beth, üstün yeteneği sayesinde kimse öğretmeden oyunu oynamaya başlar. Ama takımı olmadığı için kafasından oynar ilk zamanlar. Bu arada yetimhenede kural olarak verilen sakinleştirici onda bağımlılık yapar. Hapları yuttuğunda daha iyi oynadığını düşünmeye başlar.

Devletten alacakları para için bir aile evlat edinir bu arada.  Zaman içinde turnuvalara katılıp kazanmaya başlayınca üvey annesinin desteğini alır çünkü para da kazanıyordur. Ama hep haplar hem de alkolik annenin etkisiyle bağımlılığı da artar.


Dizi, Walter Tevis'in 1983 tarihli aynı adlı romanından uyarlanmış. Kitabı bulup okumalı yani. Keşke devamı gelse diyeceğim ya bazı şeyler de tadında bitmeli. İzleyin bence.

 


 

Yorumlar

  1. Bu sabah iki bölümünü izledim. Güzel bir dizi gerçekten:)

    YanıtlaSil
  2. henüz sıra gelmedi ama izleyeceğim...

    YanıtlaSil
  3. Ben de beğendim diziyi. Sakin ve sıkmadan izleniyor. Hayalinde oynadığı oyunlar Zweig' in Satranç kitabında da vardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sıkmıyor. İçinde zaman zaman mantık hataları da var ama olsun. O kitabı okumuştum ve sevmiştim.

      Sil
  4. Dün akşam ilk iki bölümünü izledim ve ben de sevdim Saadet. Oytun takıntılı şekilde izlemiş ve benimle 3. tura dönüyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oytun aşmış olayı o zaman. Bilmem benimkiler seyrederse bakarım belki yeniden. Deniz House'u bitirdi. Bu ara derslere sarmış durumda pek dizi bakamıyor.

      Sil
  5. Kısa zaten hemen biter. Ben de seyrettikten sonra biraz araştırınca gördüm.

    YanıtlaSil
  6. Aklımda bu dizi Saadet, elimdekiler bitsin baslicam😂😂 Annem de yeni bir örgüye başlayacağı zaman böyle derdi, onun gibi oldu sanki ya😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben diziler fena sardım. Amannn moduna girdim resmen. Corona, deprem...iç sıkıntısı yaptı bende. Kitap okumakta ya da hobilerde zorlanıyorum bu aralar. Kafam hep başka taraflara gidiyor

      Sil
  7. Bu diziye başlamak istiyorum daha izlediğim bitmedi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder