A Man of Integrity/ Dürüst Bir Adam

Dürüst Bir adm ya da İnatçı Bir Adam olarak çevrilenA Man of  Integrity filmine nette dolanırken denk geldim. Filmde üniversite mezunu Reza'nın şehir hayatından kaçıp kırsalda balık çiftliği işletmesi konu ediliyor. Bazı borçları için sisteme rüşvet vermeyi reddeden Reza, tepkileri üzerine çekiyor ve çiftliğinin suyu kesiliyor. Kavga edince balıkları öldürülüyor. Olan aralarında bir savaşa dönünce, Reza sistemin çarklarına uyumu ise çok güzel sağlıyor.

Her ne kadar dürüst bir adam olarak tanıtılsa da ben temelde Reza karakterini hiç sevmedim. Üniversite mezunu bir adam, zamanında yemek boykotlarna katılmış, demokratikleşmeyi savunuyor, hak arama mücadelesi veriyor...böyle bir adamdan beklentileri oluyor insanın. Ama gel gör ki kız lisesinin müdiresi karısına davranışları hiç de öyle değil.

Sürtüşme yaşadığında hapse giren Reza için karısı canla başla uğraşıyor, kardeşi sayesinde teminat buluyor, evi çekip çeviriyor, balık çiftliği ile ilgileniyor ve kendi işini yapıyor. Her anlamda eşine destek. Ama Reza'nın kavga ettiği adam "sen karın nerelerde sürtüyor git bak" dediğinde karşısına çıkıp hesap soruyor. Yani düşmamına karısından çok güveniyor. Klasik erkek hödüklüğü, okumuşu farketmiyor. Yine canı sıkıldığında kendi yaptığı karpuz likörünü alıp doğa içindeki sıcak su havuzunda bir güzel keyif çatıyor, rahatlıyor. Eee onunla birlikte yükü taşıyan karısına bir güzellik yaptığı var mı cık...filmin genelinde hissettiğim adamdaki iticilik oldu. Kadının iyi niyetli yaklaşımlarında bile bir gülümsemedi adam.

 

Filmi sevdim ama benim anladığım anlatmak istediğinden farklı sanırım. Malesef en iyi niyetli yapımlarda bile kadına bakış hiç değişmiyor. Adamı kahraman ilan ederken aslında ne kadar hatalı davranışları olduğu es geçiliyor. Ya da erkeğin yaptıkları kabul görüyor.




 

Yorumlar

  1. duymadıydım yaa yerli film yaniii, yabancı isimleri de var demekki yurtdışında da gösterimi var, hımms izlemeli gibiiii :)

    YanıtlaSil
  2. Değişik bir filmmiş. İzlemek lâzım.

    YanıtlaSil
  3. ya ben bunu yerli sandım yaa, iran madem izlerim :)

    YanıtlaSil
  4. Netflix de görmedim hiç. Bu ara yine okumaya verdim kendimi 😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder