Okuma Şeniği-Yaz Final

Okuma Şenliği Yaz finaline geldik. Sevgili Nilgün'ün öncülüğünde yapılan şenlik yine keyifliydi. Gelsin sonbahar listesi o zaman...

Bu dönem ben kütüphaneden kitap almakta zorlandım biraz. Corona önlemleri artık biz giremiyoruz, görevliler veriyor. O zaman netteki listenin dışında raflardan seçme şansım da ortadan kalkmış oldu. Bazen nette var görünen kitap oraya gidince bulunamıyor. Kendimiz yerine birşeyler buluyorduk ama şimdi görevliden ne isteyebilir ki...


1.Kategori (10 puan):  İsminde “YAZ” mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların “YAZ” mevsiminde geçtiği bir kitap.
Manzaralı Bir Oda/ E.M. Forster/ İletişim/267 sayfa

2.Kategori (10 puan): Kapağında/adında/konusunda “Erkek/Adam/Baba” olan bir kitap.
Tuhaf Bir Erkek/ Leyla Erbil/İş Bankası yayınları/136 sayfa

3.Kategori (10 puan):  İbni Sina’yı anlatan yada İbni Sina’nın yazdığı bir kitap.

4.Kategori (10 puan): Can Çocuk Yayınlarından bir kitap.
Marangozun Köpeği/ Anton Chehov/ Can Çocuk/ 84 sayfa

5.Kategori (10 puan): Türk Klasiklerinden bir kitap.
Aşk-I Memnu/Halid Ziya Uşaklıgil/Özgür Yayınları/514 sayfa

6.Kategori (10 puan): Hasan Ali Yücel Klasiklerinden bir kitap.
Utopia/ Thomas More/Sis Felsefe Klasikleri/ 119 sayfa

7.Kategori (10 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK ile ilgili bir kitap.

8.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 30 puan): Bir Üçleme, yada daha uzun bir serinin üç kitabı.
Kara Üçleme/- Leo Malet
Hayat Berbat/ Metis Yayınları/ 138 sayfa
Güneş Bize Haram/ 137 sayfa

Ecel Terleri/160 sayfa

9.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 30 puan): Thomas Man, Franz Kafka, Alexandre Dumas’dan birer kitap.
Kara Lale/ Alexandre Dumas/Remzi Kitabevi/135 sayfa

Değişen Kafalar/ Thomas Man/Ankara Üniverstesi basımevi/120 sayfa


10.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 30 puan): Bir Fransız, bir Rus ve bir Alman yazar tarafından yazılmış birer kitap.
Neredesin/ Marc Levy/Can Yayınları/238 sayfa
Ve O Hiç Bir Şey Demedi/ Heinrich Böll/ Cem yayınevi/187 sayfa

11.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 30 puan): Adının baş harfleri Y, A, Z ile başlayan 3 kitap.
Yorgun Anılar Zamanı/ Ayşe Sarısayın/ Can/ 144 sayfa
Afrikalı Leo/ Amın Maalouf/ YKY/337 sayfa
Zar Adamın Peşinde/ Luke Rhinehart/ Pegasus/ 447 sayfa

12.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 30 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uygun üç kitap.
Polisiye kitaplar
Katilin Uşağı/ Algan Sezgintüredi/ Versus/274 sayfa
Oteldeki Cinayet/ Maj Sjöwall-Per Wahlöö/ İnkilap/342 sayfa

Katilin Şahidi/ Algan Sezgintüredi/ April yayınları/194 sayfa

18 kitap bitirmişim. 3973 sayfa geçmiş şenlikleri düşününce oldukça az. 

sonuç 309 puan.

Yorumlar

  1. oooo hemen hemen hepsi iyimiş yaa. thomas mann çok çok iyi yaa, sezgintüredi okumadım ama okurum aklımda olsun, per wahlöö serisi on kitap, yeni basımı çıktı, dizisi de var, "beck", filmleri de var ayrıca :) kara lale çok iyi okudum, dumas inanılmaz yazar yaa :) malet duydum okumadım aklımda olsuun :) forster, manzaralı oda süferlerden, filmini de izleseneee çokzeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kategorilere uyduracağım derken yeni yeni yazarlar tanıdım. Şenliğin en sevdiğim yanlarından biri de bu. Beck filmlerini duydum hatta bir ara Deniz'le seyredeyim diye niyetlendim. O sever o türü ya Hause'ı bitirsin bir.

      Sil
  2. ben de tatilde 17 kitap okudum bu sefer genelde Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın eserlerini..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi okumuşsun sen de. Benim düştü bu aralar okuma olayım.

      Sil
  3. Ben yazın iyiydim şimdi yavaşladım 😊

    YanıtlaSil
  4. e ben hala niye yayın yapmadıysam :) şimdi yayına aldım tatlım.. tebrik eder güz şenliğinde keyifli okumalar dilerim.. ♥

    YanıtlaSil

Yorum Gönder