İncirsel faaliyetler





 Her yıl sağımız bsolumuz içimiz dışımız incir oluyor. Sağlıklı (kilo sorunu olmayanlara) lezzetli sanırım pek sevilen bir meyve. Sanırım diyorum etrafımdaki herkes sever, ben olmasa aramam.

Bu yılki ürünlerimiz bunlar. Reçel yok fotoğraflarda. Komik ya o kadar yapıp fotoğraf çekerken onu kaseye koymaya üşendim:(((

Küçük küçük tarif vermek gerekirse;

İncir pestili; İncirleri yıkıyoruz, irice doğrayıp tencereye atıyoruz. Biz bahçede odun ateşinde yapıyoruz.(Hala yapabiliyoruz ya artık etraf doldu zor olur gibime geliyor.) İşte göz kararı kıvama geldiğini anlayınca ateşten alıp rondoda iyice parçalıyoruz. Sofra bezi ya da yağlı fırın kağıtlarına seriyoruz. Miktar çok olunca masanın tamamını kaplayan sofra bezi kolayıma geliyor benim. Bu yıl 2 günde kurudu, havalar aşırı sıcaktı. Geçen yıllar 3 gün sürüyordu. 

İncir kurusu; İncirleri tel bir aparat üzerinde (altı da hava alacak biçimde) seriyoruz. Güneşte kuruyunca topluyoruz. İlk yıl çok bekletmişiz kötü oldu. Artık kontrollü bakıp duruyorum, çeviriyorum falan. Sıcaklarda dolapta saklıyorum ben.

İncir cipsi; İlk kez denedik ama şehirde zor iş. Malum toz olayı. İncirleri dilimlerim süzgüye dizdim (bende oldukça büyük bir süzgü var) Çevirerek kuruttum. Yaş ve içi açık olduğundan içim çok rahat olmadı ama. Şöyle camekanlı bir aparat yapmalı bunun için.




Yorumlar

  1. bu ürünleri bilemedim yani cips gibi çerez gibi olanı yesem severim sanırım. kuru incirin içine ceviz koyup yemek kışın çok güzel oluyor. şimdi de kavun karpuz geçiyo, artık incir ve üzüm zamanııı, yaş incir aramıyon he nefis bişi yaa, şöyle oturup en az on tane yemeliiiii :) bi de kavacık üzümüüsüüüü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cips olayını ilk denedim dediğim gibi zor o iş. Toz olmamalı. Piyasada incir pestili var mı bilmiyorum. Ben erik pestili de denemiştim ona nişasta falan katılıyor. Ama incir yoğun olduğundan gerekmiyor. Direkt kuru incir işte.

      Sil
  2. genelde seviliyor ama ben ancak çok olmamışsa o da 1-2 tane ancak yerim çok sevmem yani..:-))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder