Bekas


1990'lı yılların Irak'ı, Saddam Hüseyin zamanı. Irak pek de yaşanası, sevimli bir ülke değil yani. Açlık, yoksulluk, savaş zamanı anne babası olmayan 2 kardeş...

Zana ve Dana henüz çok küçükler. Onları koruyup kollayacak büyükleri yok. Bu şartlarda bile köye gelen Süpermen filminden etkilenip Amerikaya gitmeye karar veriyorlar. Küçük olan Zana asıl olarak Süpermen'in annesi ve babasını geti getireceğine inanmış. Abisi ise sevdiği kızın peşinden gitmek istiyor.


Filmde Irak'ta dönemin yoksulluğunu, insanlarını görüyoruz. Yönetmen de Iraktan kaçmış bir ailenin çocuğu, 9 yaşına kadar orada yaşamış. Çok da yabancısı değildir sanırım.  Aynı zamanda Amarikan kültürünün o denli yoksul bir köye bile nasıl etki edebildiğine şahit oluyoruz.


Bekas içinde barındırdığı bir dünya drama karşın komik bir film. İki küçük çocuğun o kocaman hayal dünyası o kadar güzel ki. Birlikte gülebilmeyi başarmaları, kızgınlıkları, dostlukları çok naif, çok içten anlatılmış bence.


Eğlenirken gülerken arada insanı hoplatan sahneler de yok değil. Ben böyle 3 sahnede "of" oldum

Yorumlar

  1. Hoş bir filme benziyor, not aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygusal, komik, içten, kesinlikle güzel...

      Sil
  2. Ben bu filmi hiç duymamışım Saadet...
    Hemen notlarıma aldım, seviyorum böyle filmleri ben ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim filmleri seyrettiğim bir yer var. unutulmazfilmler diye. orada denk geldim ben de.

      Sil
  3. O yıllarda Irak'taydım ben de. Filmi daha çok merak ettim şimdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin bakış açanız farklı olacaktır o zaman. Oraları görüp sonradan seyretmek...

      Sil
  4. izledim çok sevdiimdiiii :)

    YanıtlaSil
  5. İzleyeyim bulursam nasıl olsa hala evdeyiz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder