Klaros...


Geçen gün Malta Şelalesi'ni paylaşmıştım. Aynı ilçede yani Menderes'te bir de antik kent var. Aslında birden fazla ama en iyi korunmuşu Klaros sanırım.

Klaros, M.Ö. XIII. yüzyılda kuruluşundan M.S. IV. yüzyılda terk edilişine değin bir “Bilicilik Merkezi“ olarak işlev yapmış.  Kentin Myken yerleşimi, Akha kökenli göçmenlerle başlamış. Bunların ardından Yunanistan’ın Thebai kentinden sürülen bir grup Thebaili göçmen gelmiş. Kolophon’a (bu da Menderes'teki bir başka antik kent) gelen göçmenler arasında, Apollon rahibi Teiresias’ın kızı Manto da bulunuyormuş.  Manto, Delphoi Apollon’unun emri ile Apollon Klarios Bilicilik Merkezi’ni kurmuş.


Aslında tarihi açıdan çok önemli bir  kalıntı olmasına karşın ciddi anlamda ihmal edilmiş. Fotoğraflarda da görülüyor ya kalıntılar sular altında. Güneş, yağmur.. bunların vereceği zararın geri dönüşü yoktur. Kentten çıkartılan bazı heykeller müzeye kaldırılmış. Asıllarına uygun olarak yapılan kopyaları ise burada arkeopark projesinde değerlendirilmiş. Kente giriş ücretsiz.


Bunlar gerçek mi kopya mı bilemiyorum.


Girişteki arkeopark.

Yorumlar

  1. Sular altında kalması nahoş sahiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hoş bir durum değil. Belki de eserler müzeye kaldırdık rahatlığı...

      Sil
  2. Yuh olsun bana! Burnumun dibindeki tarihi zenginlikten bihaberim. Bu benim ayıbım olduğu kadar Klaros'un tanıtımını, bakımını ihmal eden yetkililerin de ayıbı elbette. Teşekkürler, en yakın zamanda ziyaret etmek isterim. Tarihçesi de güzelmiş, bu konuda biraz daha fazla araştırma yapma isteği doğdu içimde utancımdan. Hani bilgi yarışmasında soru olarak sorulsa Klaros'un İzmir'de olduğunu bilemeyecektim. Teşekkürler uyandırdığınız için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yıllardır biz de yanından geçip gittik ama hiç girmedik. Benim ev halkı pek sevmez antik kentleri. Büyüdükçe küçük ilgili hale geldi ve gezmek daha rahat oldu benim için. Şimdi denk geldikçe tümüne gitmeye çalışıyorum. Hoş bitirmek imkansız sanırım...

      Sil
  3. değerlendirilebilse şahane yerler var ama kime anlatacaksın ki çok az kişinin ilgisini çekiyor tarih hele de antik tarih...

    YanıtlaSil
  4. klaros tımams tatilde gideriiiim izmire gidincaaa saoool :) bi de maltayaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Size denk gelip takip etme imkanı buldugum için çok memnun oldum. Sanırım uzun süredir of yazıyorsunuz. Yazılarınız oldukça keyifli. Severek takip edeceğim.

    Ayrıca fotoğraflar nefis gözüküyor. İyi ki fotoğraf çekmek diye bir şey var, bazı anları ve yerleri ölümsüzleştirmek konushnda çok kıymetli...

    YanıtlaSil
  6. Selamlar, önce köprü fotoğrafına vurulduğumu söyleyeyim. Yansımayla oluşan eliptik tünel görüntüsü beni benden aldı.
    Yabancı turistler binlerce kilometre yol tepip bu eserleri görmek için geliyorlar. Biz yanı başımızda duran yerleri gidip görmüyoruz. Şekil 1: Ben :) Galata Kulesine yıllardır gideceğim saçıma ak düştü hala gidemedim. :) İzmir'e gidemem ama şu Galataya gitmenin bir yolunu bulayım :)

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel yerler insan bakmaya doyamıyor. Ben çok severim. Ne yazık ki ülkemizde hiç kıymeti bilinmiyor.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder