İzmir ve kar halleri


İzmir'e bu yıl kar yağmadı aslında ama yakın çevrelere yağdı. Bir 15 tatil öncesi yağmıştı o zaman sınavlar-okul gidememiştik bir yere. Ama geçen hafta yine ciddi bir soğuk ardından da kar gelince Spil'e çıktık. Bu gezi asıl olarak deniz'in isteği. Çocuk senede en azından  bir kez kar görmek istiyor.


Öğleden önce yola çıktık ki kalabalık olur sonrası diye düşündük. Yanılmamışız 2 gibi dönüşe geçtiğimizde zar zor ana yola çıkabildik. Nasıl bir geliş kuyruğu vardı dağa. Ve her ne kadar zevk meselesi olsa da ben bu karda mangala sinir oluyorum. Resmen yarım saat içinde duman altı olduk. Böyle temiz havada o yanık et kokuları, duman hiç çekilmiyor.


Deniz bol bol oynadı, debelendi, topu kendini kara attı durdu. Tamam üşüdüm diyene kadar kaldık oralarda. Ben fotoğraf çekmeye çalışıp biraz dolandım ya rüzgar üşüttü. Zaten sevmem soğuk olayını. Ada geldediği için (yoğun olarak üniversite sınavlarına hazırlanıyor) ona termosya kar taşıdık. Bir güzel dut pekmezi ile kar helvası yapıp yedik. Devrim yemez ya ben çocukları hasta edeceğim diye korkarken kendim hasta oldum:))) Hala da geçmedi boğaz ağrısı.






Yorumlar

  1. biz görmedik bu sene kar yağdığını birtek:) azıcık yağdı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kentin içine bizde de yağmadı. Böyle dağlara kaçınca anca. Soğuk oluyor da kar görmüyoruz malesef.

      Sil
  2. aaa ne güzel yaaa aklımda olsuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yerler, güzel dağ....Biz trekking gruplarıyla da yürümüştük buralarda.

      Sil
  3. nasıl özledim karı, buralara yağmadı hiç.. Yakınlara da gidemedik :\

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize de yağmadı bu yıl. Hoş 5-10 yılda bir yağıyor zaten. Ama Deniz çok isteyince hadi gidelim dedik. Epey de eğlendi zaten.

      Sil
  4. biz de kar görmedik bu sene hiç ve çok özledim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karı sevmesem de görselliği bir başka keyifli.

      Sil
  5. Bursaya merkeze de neredeyse hiç yağmadı yarım güncük

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bursa'ya yağmaması ilginç. Sanırım aşırı kentleşme, binaların-arabaların yaydığı ısı etkili oluyor.

      Sil
  6. Manisa sipil her zaman güzeldir,bir sefer gitmiştik,soğuk suyundan da içmiştik..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz bu kez suyundan içemedik. Trafik o kadar fenaydı ki durup da su içmk mümkün olmadı.

      Sil
  7. Çok yer gezdim ama burnumuzun dibindeki Spil Dağını görmek nasip olmadı. Yazın da serin ve güzeldir sanırım. Zira yad ellerde yeterince kar gördük:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spil bizim çok gittiğimiz bir yer. Deişim mevsimlerde trekking amaçlı, piknik ya da böyle kar için. Yürüyüş parkuru olarak keyifli, şehre yakın.

      Sil
  8. Bizde hiç yağmadı ama özledim diyemem 🤣. Kar helvası hiç duymamıştım 🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kar helvası Ege'de bilinir aslında. Hatta annem anlatmıştı eskiden garajlarda özel çuvallarda sakladıklyarı kardan satarlarmış. Yörenin tatlısı pekmez ya da meyve suyu ile tatlandırılırmış.

      Sil
    2. Burda kar yağarsa deneyeyim 🤣

      Sil

Yorum Gönder